You are currently viewing מדוע חשוב לאטום את הבית?

מדוע חשוב לאטום את הבית?

אחת מההוצאות הגדולות ביותר בחיי כל יחיד ומשפחה מוקדשת לטובת בניית מקום מגורים. במקרים רבים, קונים דירה מוכנה אבל יש מקרים אחרים בהם רוצים לרכוש בית ולבנותו מהיסוד.

גם רכישת בית ישן ושיפוצו הינה אלטרנטיבה טובה מאוד. מקום המגורים חייב להיות נוח, נעים, יפה ובטוח. עבודות הגמר נעשות לאחר עבודות השלד וחשיבותן רבה מאחר והן אלו אשר מעניקות למבנה את המראה הסופי.

במהלכן מתקינים במבנה מערכות תפעול שונות כמו: חשמל, אינסטלציה, מיזוג אוויר ועוד. איטום הבית נעשה אף הוא, במסגרת עבודות אלו ויש צורך לבצע איטום על גגות ומרפסות חיצוניות, קירות חיצוניים, פתחים שונים וגם בתחתית הבית ומתחת לרצפה.

איטום למניעת חדירת מים

נשאלת השאלה, מדוע כה חשוב לאטום את הבית? התשובה לכך פשוטה. כדאי לגור בבית שאין בו חדירות מים בעונות הרטובות. כדאי להשקיע את הסכומים הנדרשים שאינם גבוהים ביחס לעלות הבנייה עצמה. כך הבית יענה על ההגדרה של נעים, נוח ובטוח.

נזקי מים פוגעים במראהו הפנימי והחיצוני. טיח וצבע מתקלפים, קרמיקות מתערערות, נוצרים כתמי רטיבות בתקרה בליווי עובש ועוד. במקרים של נזילות חזקות יהיה צורך לפנות את החללים והחדרים הרטובים, והאוויר הרטוב שבחדר יכול לגרום לבעיות בריאות במערכות הנשימה של הדיירים.
כל אלה הן תקלות לא נעימות שניתן לפתור אותן בקלות על ידי איטום יסודי.

איטום בעזרת מומחים

יש צורך לאטום כל מקום בדרך המומלצת לכך על ידי מומחי איטום. יש צורך לבקש ולקבל מפרט איטום ולעמוד על כך שהוא יתבצע בצורה מקצועית ועם חומרי איטום תקניים.

יש מבחר ענק של חומרי איטום שמגיעים בצורות שונות: יריעות ביטומניות ואחרות, זפת חמה שנועדה בעיקר לגגות, חומרי איטום משחתיים ונוזליים שנועדו לגגות משופעים, לגגות רעפים, לגגות קלים ועוד.

יש סוגי חומרי איטום על בסיס פוליאוריטני, אקרילי וביטומני שמסוגלים למנוע כל נזילה ממקומות שונים בבית. חלקם מיועדים לאיטום על חיפויי קירות חיצוניים, אחרים מתאימים מאוד לחדרי אמבטיה רטובים. יש שטובים לאדני חלונות, לסדקים עמוקים. יש חומרים מורכבים שבעזרתם אוטמים מרתפים וחדרים תת קרקעיים, וכן הלאה.

איטום מקצועי

את עבודות האיטום נהוג לבצע בעונה היבשה כי רק אז ניתן לעשותם ביסודיות. תהליך האיטום הינו מורכב ויש צורך לבצעו על פי הכללים הנכונים ובעזרת חומרים תקניים. כל זאת מבטיחים איטום יסודי חיצוני ופנימי לכל מקום ופינה בבית.

תשומת לב מיוחדת יש להקדיש לגגות ולמרפסות חיצוניות שכן הסכנה לנזילות ממקומות אלו היא מוחשית ביותר. חשוב מאוד ליצור שיפועים על הגגות למניעת הצטברות שלוליות מים, וכן, ליצור מערכות ניקוז איכותיות שלמעשה, משמשות כקו הגנה ראשון.

איטום לא תקין מזמין חדירת מים. הם מסוגלים לחדור דרך סדק במקום אחד ולהופיע במקום אחר במבנה. כדאי להשקיע באיטום כדי להישאר רגועים גם בימים הגשומים ביותר.

מעוניינים לקבל עוד פרטים? רוצים הצעה לאיטום? השאירו פרטים ונחזור אליכם.