You are currently viewing יציקת בטקל לשיפועים

יציקת בטקל לשיפועים

נושא האיטום הוא חלק חשוב ובלתי נפרד מעבודות גמר המתבצעות בכל מבנה לאחר בניית השלד. עבודות איטום הינן חיוניות ונועדו למנוע חדירות מים לתוך המבנים.

מים יכולים לחדור מכל מקום אפשרי: מגגות, מקירות, ממרפסות, מפתחי חלונות ופתחים אחרים, ובעצם, מכל נקודה שאינה אטומה כהלכה. אם מדרגים את כל המקומות הללו מבחינת הסכנות לחדירות מים הרי שרוב הארכיטקטים ומהנדסי הבניין מצביעים על הגגות כאלו הבעייתיים ביותר, ויש לכך מספר סיבות. הגג הוא החשוף ביותר לגשמים, ולכן, סופג כמויות מים רבות, שטח הפנים שלו גדול ועלולים להצטבר עליו שלוליות מים. על הגגות מניחים מתקנים שונים ואלו יכולים להפריע לאיטום או לפגוע בו.

בטקל – תכונות

מכל הסיבות הללו ואחרות נוספות מקדישים מתכנני הבתים מחשבה רבה לנושא האיטום וניקוז המים. ניקוז מים חיוני מאחר ויש צורך לגרום לכך שהמים יזרמו אל מחוץ לגג ולא ייאספו בשלוליות. השיטה המקובלת ליצירת ניקוז כזה היא באמצעות יציקת בטקל.

המונח בטקל נגזר משתי מילים “בטון קל, וכשמו כן הוא. מדובר על תערובת צמנטית מוקצפת בעלת משקל סגולי נמוך שיש לה כושר בידוד תרמי וכושר זרימה. תכונות אלו מקנה לה נוחות בביצוע עבודות יציקה של שיפועים בגגות. את התערובת הזאת, שהינה קלה לעיבוד, מזרימים באמצעות משאבות בטקל שמיועדות למטרה זאת.
נהוג לצקת בטקל בעת בניית הבתים, אבל ניתן לבצע את העבודה גם במסגרת עבודות שיפוצים למבנה קיים.

רוצה לקבל את כל הפרטים על עבודת איטום? השאר פרטים ונחזור אליך.

 

הנחת שכבת בידוד לפני יציקת הבטקל

בנוסף ליציקת הבטקל מקובל לבצע עבודות איטום ובידוד לגגות, ובמרבית המקרים, מניחים את החומר המבודד על הגג לפני היציקה. ישנם מספר חומרים המתאימים לכך ואחד המקובלים שביניהם הינו הקלקר הידוע או בשמו האחר, פוליסטירן מוקצף. הקלקר הינו חומר בעל תכונות בידוד מעולות. ניתן להניח גם לוחות בידוד בשם רנדופן ובחירת סוג החומר נקבעת על ידי המתכנן ועל פי הצורך. במקרים רבים, מיקום הבית, תנאי מזג האוויר בסביבה ופרמטרים אחרים הם אלו שקובעים את סוג הבידוד המתאים ביותר.

יש מקרים בהם עושים תהליך הפוך. כלומר קודם שמים את האיטום ואחר כך את הבידוד. לכל שיטה יש את היתרונות שלה ומומחה איטום יכול לסייע בהסברים.

תהליך יציקת הגג

תהליך היציקה והנחת לוחות הבידוד הינו מורכב וחייב להיעשות בצורה מסודרת.
 בתחילה יש לצקת בטקל לשיפועים תוך כדי תכנון השיפוע. במידה ויש החלטה על תוספת בידוד אזי יוצקים בטקל עם לוחות בידוד שנבחרו לצורך כך.

 השלב הבא הינו הכנת פתחי מרזבים, הרכבת קולטנים ויציקת רולקות בחיבורים בין הרצפה והגג. יש צורך לבצע יציקת הגבהות לצורך הגנה על כניסות של מעברי צנרת ולצורך הנחת מערכות מיזוג אוויר ומערכות אחרות נדרשות.

 בסוף התהליך מבצעים איטום לגג באמצעות חומרי איטום שנבחרו לכך, איטום ביריעות ביטומניות או איטום של חומרים משחתיים ונוזליים שונים.
 על שכבת האיטום מניחים בידוד עליון או מבצעים הלבנה במקרה של מריחת זפת. מומלץ לבצע את כל העבודות באמצעות בעל מקצוע מקצועי אחד שמכיר את כל התהליך והינו מיומן בביצועו.

בחירת מומחה ונותן שירות מקצועי

מומלץ לבצע את כל העבודות באמצעות בעל מקצוע מקצועי אחד שמכיר את כל התהליך והינו מיומן בביצועו. האיטום והבידוד חשובים מאוד ואמורים להחזיק מעמד לאורך זמן. משום כך, כדאי לבצע את כל התהליך באמצעות גורם מוסמך ומקצועי אחד. יציקת בטקל שאיננה מבוצעת כהלכה ועל פי הכללים יכולה להישבר או להיסדק ומשם הדרך לחדירת מים תהיה קצרה. תערובת שאין מכינים אותה על פי התקן, לא תחזיק מעמד ותתבלה תוך פרק זמן קצר. אין תחליף לעבודה מקצועית ולשימוש בחומרים איכותיים.

כל הזכויות שמורות לחברת האוטמים בישראל, אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב.