You are currently viewing חידוש רובה במקלחת

חידוש רובה במקלחת

הצורך באיטום בבית נדרש לטובת הגנה מנזילות וחדירות מים חיצוניות ופנימיות כאחד. נכון הוא, שהבעיות הקריטיות והסכנות הגדולות יותר הן מחדירות חיצוניות שמקורן בעיקר מגשמים, אבל גם בתוך הבית משתמשים במים רבים. השימוש הנרחב ביותר הינו במקלחת ובמטבח ויש הבדל בין שני המקומות. נזילות במקלחת שרצפתה איננה אטומה היטב אינו רצוי, והדבר חמור יותר בעיקר במקלחת שממוקמת בקומה עליונה. במקרה כזה המים יכולים לחלחל בין האריחים וליצור רטיבות בתקרה שמלמטה. לוקח זמן עד שהרטיבות מתפשטת לכתם מכוער. יש חללים שאינם בשימוש ואז יכול לעבור זמן רב עד שבעלי הבית יגלו את הנזילות. בבתים משותפים הנזקים יתגלו אצל השכנים וזה מקור לחיכוכים מיותרים. במקלחות פותרים בעיות איטום עם רובה אותה מורחים בין האריחים.

 

 

מתי מורחים רובה?

יש למרוח רובה בעת הבניה ולצורך תחזוקה במבנה קיים. בעת הבנייה והשיפוצים מורחים אותה מיד לאחר הריצוף של הרצפות והקירות. צריך לזכור, כי המים מרטיבים גם את הקירות וגם משם הם עלולים לחלחל ולרדת לתחתית הקיר. מים אלו מסוגלים לערער את יציבות האריחים האנכיים ולגרום עם הזמן לנשירתם.

יש צורך לחדש רובה אחת לכמה  זמן והדבר תלוי בסוג הרובה, במצבה ובפרמטרים נוספים אחרים. חידוש הרובה אינו מסובך ובוודאי פשוט יותר מאשר תיקון נזקי נזילות. החלפת אריחים במקום אלו שנשרו איננה פשוטה מאחר ויהיה צורך להכניס את החדשים בצורה מדויקת במקום הישנים. לעיתים, לא נשארים במלאי אריחים ישנים ולא תמיד יש אפשרות למצוא את אותה סדרת ייצור. התיקון יבלוט, אנשים פרפקציוניסטים לא יסבלו מראה תיקון, יחליפו הכול  מחדש ויוציאו ממון רב עבור התיקון. גם תיקון טיח של תקרה חייב להיות מושלם ומותאם לקיים וגם כאן יש קושי לתקן מקום נזילות ולטייח בצורה שתתמזג היטב עם הטיח  הקיים.
במרבית המקרים רוצים תקרה שתיראה מושלמת ואז יידרש טיוח מחדש לכל  התקרה. מעבר להוצאות הכספיות מדובר על לכלוך וטרחה עבור בני הבית השוהים במקום.

סוגי רובה

מבחינים ברובה  צמנטיט, אקרילית, פולימרית ואפוקסית ובכולן נעשה שימוש נרחב.

  • רובה צמנטיט – על בסיס חומרים צמנטיים.
  • רובה אקרילית – על בסיס צמנטי (אבקה) בתוספת חומרים אקריליים.
  • רובה פולימרית – על בסיס צמנטי בתוספת חומרים פולימריים. ככל שסוגי הרובה האלו הינם  איכותיים יותר, כן יכולת האיטום שלה גבוהה יותר. רובה מאיכות נמוכה תספוג לכלוך רב עם הזמן ותתנתק מהמישקים. יש לדלל אותן במים לפני המריחה ולהקפיד על מינון נכון. דילול רב מדי ייצור איטום פחות טוב, ולכן, הוא מקור לצרות.
  • רובה אפוקסית –  דו רכיבית, תערובת ואבקה, נוזל ובסיס אפוקסי. מגיעה בצורת משחה אשר מערבבים אותה עם חומר שמזרז התקשות. היא חזקה יותר מהאקרילית, אינה סופגת רטיבות כלל, אינה מתפוררת ועמידה בפני חומרים כימיים שונים. בנוסף לכך, המראה שלה חלק יותר ונקי. רובה אפוקסית יקרה משמעותית מהאקרילית והביצוע שלה ארוך יותר ואלו שיקולים שמייקרים את העבודה. רובה אקרילית תספיק לבתים פרטיים והאפוקסית תתאים יותר לגגות מרוצפים, למטבחים תעשייתיים ולכל  מקום בו רוצים להקפיד על איטום יעל יותר. חידוש רובה מחייב גירוד הרובה הישנה ועושים זאת באמצעות כלים חדים מיוחדים. ניתן למרוח רובה אקרילית על שאריות רובה קיימת ישנה אבל התוצאה תהיה פחות טובה. כל סוגי הרובה מתאימים לפוגות בעלות רוחב שונה הקיים בריצוף. תפקיד הפוגות הוא לשמש מרווח בין האריחים כדי להגן עליהם בעת תזוזתם הטבעית או בשעת לחץ. רובה שנמרחה בצורה טובה במקלחת תמלא היטב את הפוגות.

מעוניינים לדעת עוד על חידוש רובה? השאירו פרטים.