You are currently viewing איטום בשיטת גג הפוך – יתרונות וחסרונות

איטום בשיטת גג הפוך – יתרונות וחסרונות

גג הפוך הוא ביטוי לאיטום גג המשולב עם בידוד כאשר שכבת האיטום היא התחתונה ואילו הבידוד הוא מעליו. שיטה זאת הינה בעלת יתרונות רבים אבל גם חסרונות שניתן למזער אותם. היתרון הוא כמובן, בבידוד יעיל מאוד שמתווסף לאיטום מצוין. שכבת הבידוד מספקת בידוד בימים חמים מאוד, ומקביל, גם בימי חורף קרים.
בבתים מבודדים כאלו נעים לשהות בכל עונות השנה ולבעליהם יש חיסכון אדיר בהוצאות עבור חימום או קירור בהתאם. בשיטה זאת מניחים על גבי שכבת האיטום לוחות בידוד מפוליסטירן מוקצף שמשתלבים זה בזה. עליהם פורסים יריעת הגנה גאוטכנית ומעליה שכבת חצץ בעובי של 5 – 8 ס”מ. שיטה זאת מסייעת לשמור על שכבת האיטום שמתחת ומאריכה ימיה. כך גם נחסך הצורך בהלבנת האיטום.

טיפול בעת תקלות

חסרון עיקרי יש לשיטה והוא בטיפול בתיקונים הנדרשים למערכת האיטום. במידה ונוצר כשל באיטום או שיש צורך להחליפו אזי יש להסיר תחילה את כל שכבת הבידוד ואחר כך להחזירה למקומה. אם הגג הינו פרטי לא יהיה מנוס אלא להוריד את כל חלקי הבידוד לקרקע ולהעלותו מחדש.בגג משותף יהיה ניתן להעבירו לגג השכן אבל גם זה כרוך בעלויות שאינן נמוכות.
ההערכות מדברות על כך שהעלויות עלולות להגיע לכדי 50% או 100% יותר ביחס לתיקוני איטום גג בשיטות אחרות. כל אחד יכול לעשות את החישוב המתאים לו ביחס שבין חיסכון/ הוצאות לתועלת. יחד עם זאת, ניתן למזער את החסרונות על ידי ביצוע איטום מקצועי, יעיל ומושלם.

רוצים לדעת עוד על איטום הגג? השאירו פרטים ונחזור אליכם.

 

תהליך האיטום

השלב הראשון הוא ניקוי  הגג המיועד לאיטום. לאחר מכן, יש להתקין שיפועים מושלמים על מנת למנוע היווצרות שלוליות על הגג שהן מקור ראשוני להיווצרות סדקים וכשלים אחרים בשכבת האיטום. את השיפוע ניתן לעשות בשיטת בטקל או מדה בטון.

יש חשיבות רבה למשטח מוחלק ללא בליטות ושקעים מאחר ואלו עלולים לגרום לשברים של לוחות הבידוד המונחים עליהם כתוצאה ממשקל האנשים הדורכים עליהם. את האיטום עצמו יש לבצע עם יריעות ביטומניות בלבד.

מומלץ לבצע שתי שכבות של יריעות בעובי של 5 מ”מ. חלופה אפשרית היא זיפות מקצועי ראשוני ולאחריו הנחת יריעות. לאחר סיום העבודה יש לבצע בדיקת הצפה שאורכה הוא 72 שעות לפחות. בעלי מקצוע קפדניים יבצעו את בדיקת ההצפה כבר לאחר הנחת השכבה הראשונה. מומלץ להלבין עם צבע אקרילי את כל חלקי היריעות שנשארות חשופות.

תהליך הבידוד

השלב הבא הוא פריסת לוחות פוליסטירן בעובי של 3 ס”מ על כל שטח הגג ולהקפיד לשלבן זו בזו. את הלוחות יש לכסות ביריעות גאוטכניות.

יש להקפיד שכל יריעה תונח על הקודמת עם מרווח של  10 ס”מ נוספים. באזור הקירות הן חייבות לטפס כ10 ס”מ כדי למנוע נפילת חצץ אל מתחת ללוחות הקלקר וכדי להגן עליהם מהחצץ.

השלב האחרון הוא פיזור אבני חצץ עבה מסוג עדש על היריעות ועל כל שטח  הגג. את החצץ יש לפזר בעובי של 5 ס”מ לפחות. תפקיד החצץ הוא להדק את לוחות הקלקר למקומם ולשמש שכבת מגן מהשמש. כך, שיש לדאוג לכיסוי מרבי של הגג.

יש להתקין רשתות סינון על המרזבים שתפקידם הינו מניעת חדירת אבני חצץ אליהם. ניתן לפזר במקום החצץ טוף ורבים נוהגים לבחור טוף בגוונים שונים כדי להוסיף אטרקטיביות למראה הגג. ניתן גם לשלב בין חצץ וטוף. הכול בהתאם לסוג הגג, המשקל שהוא יכול לשאת, להמלצות המומחים וכמובן, לטעם בעלי הבתים.