מהו פריימר?

עבודות איטום מתבצעות באזורים שונים בבית ועל תשתיות קיימות שונות. מים עלולים לחדור מגגות, מקירות חיצוניים, ממרפסות חיצוניות, מפתחים שונים וגם מתחתית המבנה. לכן, יש חשיבות לאטום כל מקום בעייתי כדי ליצור מעטפת איטום יעילה. רצוי לבצע איטום בעת בנייה או שיפוצים כלליים ובמקרים אלו מתבצע האיטום על הבטון החשוף. הפריימר הינו שכבת יסוד אותה מורחים לפני חומר האיטום עצמו. הפריימר מקשר בין הבטון הקיים לחומר האיטום שמעליו ומאפשר הידבקות טובה.  לפריימר יש שמות נוספים כמו שכבת יסוד, שכבת הדבקה, שכבת קישור, חומר בסיס ועוד. לדוגמא: נהוג למרוח פריימר על גג לפני הנחת יריעות ביטומניות שנחשבות לחומר איטום מוצלח ביותר.

סוגי פריימר

יש סוגים שונים של חומרי פריימר והם מיועדים למריחה לפני סוגי חומרי איטום שונים. צריך לציין כי אין אפשרות לערבב חומרי איטום ממשפחות שונות. לכן, מריחת הפריימר אמורה להיות מותאמת לסוג חומר האיטום.

פריימר ביטומני – מיועד למריחה לפני יריעות ביטומניות, חומרים ביטומנים וזפת.

פריימר אקרילי – משמש שכבת בסיס לחומרי איטום אקריליים.

פריימר צמנטי – מניחים לפני שכבת בטון או טיח.

יש לחדש איטום מעת לעת לצורך תחזוקה קבועה או כאשר האיטום הקודם מתבלה ונוצרות חדירות מים. במקרים כאלו ניתן להניח איטום על זפת ישנה או על איטום קודם. גם במקרים כאלו מורחים שכבת פריימר והיא מתבצעת לפני ניקוי שאריות האיטום הקודם או עליו בהתאם למצב ולצורך.

 

רוצה הצעה לאיטום?