צמר סלעים הוא כינוי לסיבים מינראליים מלאכותיים העשויים מבזלת ומסלעים אחרים. החומר מיוצר על ידי הזרמת אוויר על פני סלע מותך. שיטה אחרת לייצורו הינה סיבוב סלע מותך במהירות גבוהה.

צמר סלעים הינו בעל תכונות בידוד אקוסטי, מפני חום וקור ועוד. השימוש בו נפוץ למטרות בידוד קירות באולפנות הקלטות, לבידוד גגות, כחומר בידוד בתוך לוחות גבס, כבידוד לצנרת חמה וגנראטורים ועוד. צמר סלעים עמיד בפני ריקבון והתיישנות, אינו גורם לקורוזיה וחלודה, עמיד בפני עובש ופטריות, אינו מושפע מקרינת השמש, אינו מצטמק לאורך זמן וקל לחיתוך ולעיבוד. במקרים רבים, משלבים חומרי בידוד בעבודות איטום מיוחדות. חומרי הבידוד למבנים הינם חומרים שמיוצרים על ידי חברות ייצור המתמחות בכך.

בידוד גגות נעשה באמצעות לוחות מיוחדים המכילים, בין היתר, צמר סלעים. ניתן לבצע את הבידוד לפני האיטום או מעליו. לכל שיטה יש יתרון משלה ובעלי המקצוע יכולים לייעץ לגביה. איטום יכול להיעשות באמצעות יריעות ביטומניות או באמצעות חומרי איטום על בסיס משחתי או בהתזה. בידוד באמצעות צמר סלעים יעיל מאוד גם לגגות רעפים לקירות חיצוניים, למחיצות פנימיות ועוד.

צמר סלעים המיוצר לבידוד בבית אינו מסרטן. הוא מגיע בצורת לוחות או מזרונים במידות שונות. הפרמטרים לפיהם מייצרים את הלוחות הם צפיפות, עובי, רוחב ואורך. התקנת בידוד באמצעות מוצרים המכלים צמר סלעים פופולארית ומומלץ לבצעם באמצעות קבלנים מקצועיים.

 

רוצה הצעה לאיטום?