You are currently viewing בחירת חומר איטום נגד מים

בחירת חומר איטום נגד מים

חלק בלתי נפרד מכל תכנית בנייה מוקדש לנושא איטום המבנה. כך, גם לאחר עבודות שיפוצים כלליים שבחלקם יש תוספות בנייה או כל אימת שיש בעיית נזילות. חדירת מים הינה צרה צרורה ועלולה לשבש את חיי הדיירים.

מים יכולים להרוס תכולת בית או לפחות את חלקה, לגרום לרטיבות, לאוויר לח, לעובש, לערער קרמיקות, להרוס טיח וצבע ועוד. סכנה נוספת היא לפגיעה במערכות הנשימה של הדיירים שמגיעה עקב האוויר הרטוב והעובש.

נזילות עלולות לקרות מגגות, מקירות, מפתחים שונים וגם מתחתית המבנה. איטום יעיל ומקצועי ימנע חדירת מים לחלוטין והבית יישאר יבש גם בימים הגשומים ביותר. מבחינים בחומרי איטום שונים וכל אחד מהם יכול לתת מענה יעיל בנסיבות אחרות.

יריעות ביטומניות

איטום גגות יעיל יכול להיעשות בשיטות שונות. אחת הפופולאריות שבהן הינה איטום באמצעות יריעות ביטומניות שיעילותו רבה גם לטווח ארוך. יריעות אלו עמידות בפני טמפרטורות קיצוניות של קור וחום, וכן, בפני פגיעות מכאניות. מצמידים אותן זו לזו באמצעות דבק מיוחד או בעזרת חימום. הן מתאימות ביותר למשטחי גג חשופים.

יש למרוח על הבטון הבתולי שכבת פרמייר ועליה להניח את היריעות. יש קושי בהנחתם על גגות שיש בהם מתקני דוד שמש, מערכות מיזוג אוויר וכיוצא בזה. במקרים כאלו, יהיה צורך לחתוך את היריעות סביב רגלי המתקנים מה שיוביל לכשלים אפשריים בכל שכבת האיטום.
במקרים כאלו ניתן להשתמש בחומרי איטום ביטומנים משחתיים או בזפת חמה.

זיפות גגות

זפת חמה היא שיטה מסורתית ופופולארית שנותנת מענה טוב למספר שנים. עלויות זיפות גגות נמוכות משמעותית מאלו של יריעות ביטומניות ורבים מעדיפים אותה בשל כך.
ניתן לזפת גגות עמוסי מתקנים מאחר והזפת מצליחה לחדור לכל סדק וגם להיערם סביב רגלי מתקנים.

יש צורך לבצע את האיטום על פי התקן. הדבר אומר שימוש בזפת 75/25 תקנית והלבנתה לאחר ההתייבשות. את ההלבנה ניתן לעשות באמצעות סיד או צבע לבן.

יש לבצע עבודות הכנה מתאימות שכוללות ניקוי יסודי של הגג. בשלב הראשון יש למרוח חומר יסוד מתאים. מי שמעוניין באיטום יסודי יותר יכול לבצע מריחה של שתי שכבות זפת ולהוסיף ביניהם אריג פיברגלאס או רשת אינטרגלאס.

יש להקפיד למרוח זפת בנקודות חיבור עם קירות הגג ועד לגובה של כ 10 סנטימטר.

חומרי איטום מגוונים

קיימים סוגים נוספים של חומרי איטום כנגד מים והם חומרים איטום אקריליים, פוליאוריטנים, צמנטיים ואחרים. יש ביניהם נוזליים ואחרים משחתיים. ניתן למרוח או להתיז אותם על גגות חשופים או מרוצפים, קירות ועוד.

חומרים אלו מגיעים במפרטים ובהרכבים שונים ומיועדים לגגות, לחדרים רטובים, למרתפים ומקלטים, לאדני חלונות ועוד. מומחים לאיטום יכולים להמליץ על החומרים בהתאם לצרכי המבנה, לרצון בעליו וטעמו. מומלץ להיעזר בשירותי מומחים אלו לביצוע עבודות איטום יעילות

רוצה הצעה לאיטום?