You are currently viewing חידוש רובה ברצפה

חידוש רובה ברצפה

במבנים רבים נוהגים לרצף את הרצפות עם אריחים מסוגים שונים. יש אריחי קרמיקה, שיש, גרניט ועוד.
את הריצוף מבצעים בעת עבודות הגמר בשעת הבנייה או השיפוצים הכלליים.
יש להניח את המרצפות במרווחים קבועים בין אחת לשנייה והמרווחים נקבעים, לרוב, על פי גודל המרצפת. יש מרווחים של מילימטר אחד ויותר כאשר אחד המקובלים והפופולאריים הינו רווח של 3 מ”מ. הרווח נועד להגן על המרצפות מפני חיכוך עתידי ביניהם.

מרצפות עלולות להיצמד זו לזו בעת לחץ עליהם, להיסדק ואף להישבר. הפוגות הן שמנועות את החיכוך ואותם נהוג למלא ברובה מיוחדת. את הרובה שמים, כאמור, בעת הבנייה עצמה, אבל מקובל לחדש אותה על פי הצורך, ובעיקר במבנים בהם השחיקה שלה גבוהה.

 

אלו סוגי רובה קיימים?

מבחינים במספר סוגי רובה: רובה צמנטיט, אקרילית, פולימרית ואפוקסית. רובה צמנטיט היא על בסיס מלט. אקרילית היא על בסיס צמנט עם תוספים אקריליים יבשים. רובה פולימרית היא על בסיס צמנט ותוספות פולימריות, רובה אפוקסית היא דו רכיבית שמורכבת מתערובת אבקה ונוזל בסיס אפוקסי. הרובה האפוקסית היא העמידה והטובה ביותר מבין כולן.

לרובה נדרשות תכונות שונות, עמידות בפני סדיקה, עמידות בפני חומרי ניקוי. עמידות מכתמים, עובש ותפרחת לבנה. בלאי ושחיקה בכל אלה מעיד על הצורך בחידוש. כאשר באים לחדש רובה ברצפות מומלץ למרוח את אותה רובה אלא אם כן היה מדובר ברובה בעייתית שלא התאימה לריצוף. בכל מקרה יש לגרד תחילה את הרובה הקיימת ככל  שניתן ורק לאחר מכן להניח את החדשה. ניתן לשנות גוון של הרבה בעת חידוש ועובדה זאת תוסיף למראה רענן ושונה של הריצוף.

 

כיצד להתאים את סוג הרובה לסוג החדר?

בכל בית יש חדרים וחללים שונים וניתן לבחור את הרובה בהתאם לשימוש שנעשה בהם. במקלחות יש לשים דגש על רובה טובה שתמנע נזילות למפלס התחתון. במקרים רבים, יעדיפו המחמירים למרוח רובה אפוקסית עמידה יותר אבל, לדעת מומחים רבים, תספיק כאן רובה מהסוגים האחרים, ובלבד שימהלו אותה עם מים במינון מתאים לבל תהיה דלילה מדי. רובה דלילה תישחק מהר והמים יצליחו לחדור דרכה תוך פרק זמן קצר יותר.

רובה לסלון, למטבח ולחדרים אחרים צריכה להיראות היטב ונושא האיטום הינו קריטי פחות. צריך לציין גם כי רובה אפוקסית יקרה יותר והביצוע מתייקר גם בגלל שהעבודה נעשית בשלבים ואורכת זמן רב יותר. אלו הם שיקולים שיש לקחת בחשבון.
רובה אפוקסית מתאימה למקומות בהם יש שימוש בשומנים ובחומרים חומציים ואחרים. היא עמידה בפניהם ולכן מתאימה  למטבחים תעשייתיים, ליקבים, לבריכות שחייה ועוד. קרוב לוודאי שעם חידוש רובה במרצפות במבנים כאלו ייעשה שימוש ברובה אפוקסית חדשה וטרייה.

רוצים לשמוע עוד על חידוש רובה? השאירו פרטים.

 

בחירת איש שירות מקצועי

בחירת רובה היא עניין של צורך, רצון, טעם ושיקולים כספיים. במבנה גדול הפרשי המחיר בין רובה אפוקסית לאחרות הינו רב ויש לקחת זאת בחשבון. גם משך העבודה ארוך יותר ובבתים בהם גרים אנשים בעת חידוש הרובה תהיה הפרעה לניהול אורח החיים השוטף. בכל מקרה, מומלץ להיעזר בבעלי מקצוע מהתחום. הם יודעים להניח רובה בין הפוגות בכמות מתאימה ובצורה אחידה. אסור שהרובה תבלוט מעל הריצוף ורצוי שתהיה שקועה מעט מתחתיו, אחרת היא תישחק במהירה  ושאריות ממנה ילכלכו את החדר. מעבר לכך, בעל מקצוע שמכבד עצמו משתמש ברובה איכותית שיוצרה על ידי יצרנים בעלי מוניטין. כאמור, יש משמעות גם למהילת הרובה במים במינון הנכון. כל אלו לצד אמינות ועמידה בלוח זמנים מחייבים רכישת שירות מהמומחים לנושא.