יריעות PVC הן יריעות איטום תרמופלסטיות חזקות וגמישות. הן חזקות במיוחד ועמידות בפני קרני שמש, חדירת שורשים וכימיקלים שונים ומשמשות לאיטום גגות, בריכות, ועוד. האיטום באמצעות יריעות PVC נחשב לפופולארי וגלומות בו יתרונות רבים. משקלן הסגולי הנמוך מאפשר לבצע איטום יעיל באמצעותן על גגות קלים ותעשייתיים שעשויים אסבסט, איסכורית, פח ועוד.

איטום באמצעות יריעות אלו נפוץ, כמובן, גם בגגות קשיחים. את היריעות מניחים על הגג באופן חופשי ורק את הקצוות מצמידים לשולי הגג. את זה נהוג לעשות על ידי הנחת חלוקי נחל שמונעים התעופפות השוליים ברוח. ניתן להצמיד את היריעות גם באמצעות הדבקה. את היריעות מצמידים זו לזו באמצעות המסה בחום וכך נוצרת שכבת איטום יעילה מאוד.

עבודת האיטום נעשית במהירות רבה, יחסית, בגלל שהן מונחות בקלות. בגלל סיבה זאת מעדיפים להשתמש בהן גם על גגות גליים דוגמת אסבסט ואיסכורית. במקרים רבים, מניחים שכבת בידוד מתחת ליריעות הללו.

חסרונם העיקרי של יריעות אלו הוא בכך שחור או קרע במקום אחד יכול לגרום לחדירת מים אל מתחתן. לא תמיד ניתן לאתר את החור ואז יש צורך להחליף את כל היריעה. יריעות PVC מיוצרות בעוביים שונים כאשר המינימאלי עומד על 0.5 מ”מ. יריעות אלו מסוגלות להחזיק מעמד זמן רב. מומלץ לבצע איטום באמצעות יריעות PVC באמצעות קבלנים בעלי ידע וניסיון בתחום.

 

רוצה הצעה לאיטום?