You are currently viewing איטום קירות מרתף

איטום קירות מרתף

מרתפים משמשים למטרות שונות והם ממוקמים במקום הנמוך ביותר במבנה. יש יתרונות רבים לשימוש במרתף בגלל שהוא מקום קריר שניתן לאחסן בו מוצרי מזון דוגמת יינות, וכן, מיטלטלין ופריטים רבים. מרתפים רבים משמשים כמקומות בילוי ומשחק מועדפים על בני הבית, ובעיקר בימי הקיץ הלוהטים.

יש צורך לתחזק את המרתפים בצורה נאותה ואחת הבעיות שמתמודדים איתה היא בעיית הרטיבות וחדירת המים. מים יכולים לדלוף למרתף מהקומות העליונות, אבל גם מקירות חיצוניים ומהקרקע שצמודים לאדמה נושמת ולחה. איטום יסודי של כל המרתף ומכל צדדיו ימנע חדירת לחות ורטיבות. איטום קירות מרתף הוא איטום חשוב ויש להקדיש לו תשומת לב מיוחדת. מבחינים באיטום חיצוני שחייב להיות יסודי ואיטום פנימי משלים שמבוסס על טיח וצבע מתאימים.

תהליך איטום הקירות

מקובל לבצע איטום קירות מרתף חיצוניים בעת הבנייה ויש להקפיד על עבודה מסודרת בשלבים. עבודת ההכנה כוללת ניקוי כל הקירות משאריות לכלוך, אבק שמן ועוד. נהוג לבצע ניקוי יסודי זה על ידי התזת מים בלחץ.

סדקים עמוקים יש למלא באמצעות טיט צמנטי מושבח בפולימר. חומרי איטום המקובלים לשימוש באיטום זה הם חומרים על בסיס ביטומני אותם מתיזים על הקירות. איטום בהתזה מבוצע על ידי אקדח דו ראשי כאשר מהאחד יוצא החומר הביטומני בצורת תמיסה ומהשני חומר מקריש. המפגש ביניהם גורם לקרישה מהירה שיוצרת שכבה חזקה ועמידה.
הייבוש המהיר גורם לשכבה להיאחז היטב בקירות. מכיוון שהעבודה מתבצעת באופן רציף הרי שנוצרת שכבה עבה של כ 4 עד 6 מ”מ. מומחה באיטום קירות מרתף יכול לייעץ על עובי השכבה הנדרש שנקבע על פי עומק המרתף, וכן, על סוג חומר האיטום המתאים ביותר. ככל שהמרתף עמוק יותר תידרש שכבת איטום עבה יותר.

לאחר כל איטום של קיר מרתף הצוות שלנו יעניק לכם שקיפות על אופי העבודה וכמובן אחריות מלאה.
25 שנות ניסיון

מעוניינים לקבל עוד פרטים? רוצים הצעה לאיטום? השאירו פרטים ונחזור אליכם.