You are currently viewing חידוש רובה במרפסת – איטום יעיל

חידוש רובה במרפסת – איטום יעיל

רבים מהבתים בישראל הינם בעלי מרפסות שחלקן סגורות ואחרות חיצוניות. כל מרפסת מהווה חלק בלתי נפרד מהבית אבל החיצוניות הן מעט שונות בגלל שהן מופרדות יותר. אלו הם מרפסות אשר חשופות לפגעי  מזג האוויר ועיקר לגשם ולשמש. יש חשיבות רבה לאיטום הריצוף שלהן כדי למנוע חדירת  מים אל החדרים הצמודים וגם אל התקרות שנמצאות במפלסים התחתונים.

כדי להתגבר על בעיית הנזילות מבצעים סוגי איטום שונים שחלקם נעשה מתחת לריצוף והאחרים מעליו. כמובן, שהאיטום מתחת לריצוף הוא היעיל ביותר ומבחינים באיטום על בסיס יריעות ביטומניות, איטום על בסיס חומרים פוליאורטניים, אקרלייים, צמנטיים ואחרים. איטום חיצוני נעשה בעיקר על ידי התזת חומרי איטום מתאימים ושקופים על המרצפות הקיימות. במקרה כזה מבצעים רובה תקינה לפני התזת חומרי האיטום.

מהם סוגי הרובה בהם ניתן להשתמש במרפסת?

בכל מקרה ובכל סוג של איטום, יש צורך לאטום בין המרצפות עצמן ועושים זאת עם מילוי רובה בפוגות שביניהן. זהו קו ההגנה הראשון בפני חדירת מים. מריחת רובה עושים בעת הבנייה או השיפוצים וגם כאשר מחדשים אותה לאחר זמן ובעת הצורך. מבחינים במספר סוגי רובה, רובה צמנטיט, אקרילית, פולימרית ואפוקסית. הצמנטיט היא על בסיס, מלט. האקרילית היא על בסיס מלט בתוספות חומרים אקריליים, הפולימרית היא על בסיס מלט בתוספת חומרים פולמריים. האפוקסית היא דו רכיבית שמכילה תערובת ואבקה + נוזל, בסיס אפוקסי.

בעת הכנתה מערבבים את החומרים בתמהיל במינון נדרש שיוצר את התערובת בחוזק הרצוי. רובה אפוקסית היא העמידה ביותר ומשום כך תתאים למרפסות פתוחות. יש לה תכונות טובות נוספות אחרות ביחס לשאר. היא נראית טוב יותר, עמידה בפני שומנים וחומרים חומציים אחרים ועוד.

רוצה לשמוע עוד על איטום מרפסת? השאר פרטים ונחזור אליך.

חידוש רובה במרפסת חיצונית

חידוש רובה ברצפות של מרפסות פתוחות נעשה במרבית המקרים עם רובה אפוקסית. הביצוע הינו איטי ביחס למריחת רובה מהסוגים האחרים ויש לעשותו בימים יבשים. החיסרון העיקרי שלה הוא באיטיות הביצוע וכן במחיר ביחס לאחרות. זאת הסיבה מדוע רבים יעדיפו להניח רובה אחרת במרפסות סגורות שאינן נרטבות בגשם, בכל מקרה, חידוש רובה הכרחי בגלל שלא נעים לחוות נזילות ממרפסות חשופות. הרטיבות מכוערת, לא תמיד מתגלה בזמן ויש סכנה לבריאות השוהים מהאוויר הלח והעובש הנוצר. התיקון, לרוב, הינו מסובך ויש להמתין עד לעונה היבשה. בעונת הגשמים ניתן לבצע טיפולים מקומיים שאינם מספיקים לאטימה מלאה לחלוטין. מעבר לכך, חידוש רובה מוסיף למראה של הריצוף, במיוחד אם מעדיפים לשנות גוון. כך ייראה הריצוף נקי וחדש יותר.

מילוי פוגות נכון

כאשר מרצפים משאירים מרווחים קבועים בין מרצפת אחת לשנייה והדבר נובע מרצון לשמור עליהם מפני חיכוך. על רצפות מופעל לחץ ויש תזוזה שגרתית של המבנה. הפוגות מונעות חיכוך שיכול להביא לסדיקת המרצפות או אף לשבירתן. רוחב הפוגות נקבע, לרוב, על פי גודל  המרצפת ויכול להיות ממילימטר אחד  ועד כ 20 עד 25 מ”מ.

מילוי רובה צריך להיעשות היטב. יש למהול מים בסוגי רובה שאינם אפוקסיים ולעשות זאת במינון נכון אחרת הרובה תישחק מאוד. יש להניח כמות מדויקת בתוך הפוגות ולהקפיד שהיא תהיה מתחת לקו המרצפת כדי למנוע שחיקתה. כמובן שיש לגרד את הרובה הקיימת או את מרביתה בטרם מניחים את החדשה. מומחים לריצוף הם גם מומחים לביצוע רובה במרצפות שונות כולל במרפסות סגורות וחיצוניות. מומלץ להתייעץ עימם ואף לקבל מהם שירות. הם משתמשים ברובה תקנית ואיכותית שמיוצרת על ידי יצרנים בעלי מוניטין. כל זאת מבטיח ביצוע עבודה מקצועית שתחזיק מעמד לזמן ארוך.