החומר המדובר הוא חומר פלסטי לבן, שאיתו אפשר להשתמש בשני אופנים שונים: אפשרות אחת היא של מריחת החומר, ואפשרות שנייה היא של התזת החומר. השימוש בחומר האקרילי בא לידי שימוש לרוב עם גגות קטנים, או עם גגות חדשים שמעולם לא מרחו עליהם שכבת איטום מכל סוג.

קרא עוד >>

איטום שלילי הינו איטום שמתבצע מצידו הפנימי של המבנה. מקובל לעשות איטום כזה במרתפים, במבנים תת קרקעיים, במקלטים ועוד.
במקומות כאלו לא תמיד ניתן לבצע איטום על הקירות החיצוניים בשל קשיי גישה, ולכן, מנסים לאטום את המבנה לחלוטין על ידי חומרי איטום שנועדו לקירות הפנימיים.

קרא עוד >>

הצורך בבידוד אקוסטי קיים בשורה של מבנים ונועד להקטין מעבר אנרגיית הקול מחדר לחדר, וכן, להקטין את ההד. בידוד אקוסטי נעשה באולפני מוזיקה, בכיתות לימוד, באולמות שמיועדים לבידור, במטווחי ירי סגורים ועוד.

קרא עוד >>

אחת הדרכים לבצע את עבודות האיטום היא באמצעות חומר הזפת שכולם מכירים כזפת השחורה. למרות שעדיין מבצעים עבודות איטום עם חומר זה, כדאי שתדעו כי מדובר על שיטה מעט ישנה, אך גם כזו שנמוכה משמעותית בעלויות שלה לעומת שיטות אחרות.

קרא עוד >>

זפת קרה הינו חומר ביטומני נוזלי אשר יש לו שימוש נרחב בתחום האיטום. החומר עצמו הינו דליל ביותר ללא עובי או גמישות, ולכן, אין משתמשים בו לאיטום עצמו אלא כחומר יסוד  אותו מורחים לפני חומרי האיטום.

קרא עוד >>

את עבודות היציקה עם הבטקל מבצעים די קלות. מדובר על חומר שמרקמו דליל למדי, ואיתו ניתן להשתמש לטובת מילוי וציפוי הגג. כמו כן, החומר הזה ידוע ביתרונותיו הרבים שכדאי שתדעו אותם.

קרא עוד >>

יריעות PVC הן יריעות איטום תרמופלסטיות חזקות וגמישות. הן חזקות במיוחד ועמידות בפני קרני שמש, חדירת שורשים וכימיקלים שונים ומשמשות לאיטום גגות, בריכות, ועוד. האיטום באמצעות יריעות PVC נחשב לפופולארי וגלומות בו יתרונות רבים. משקלן הסגולי הנמוך מאפשר לבצע איטום יעיל באמצעותן על גגות קלים ותעשייתיים שעשויים אסבסט, איסכורית, פח ועוד.

קרא עוד >>

במרבית המקרים ההמלצה הרווחת תהיה על איטום באמצעות היריעות הביטומניות שמסתמנות פעם אחר פעם כשיטה היעילה ביותר לאיטום הגג. בשיטה הזו, מתבצעת הלחמה של היריעות השונות, עד שמגיעים למצב שבו יש מעין שטיח החולש על כל הגג ומכסה אותו.

קרא עוד >>

פוליאוריטן הינו פולימר הקשור משרשרות של יחידות אורגניות המקושרות ביניהם. ניתן לייצר מגוון אדיר של מוצרים מתרכובות פוליאוריתן. לכל אחד מהם יש תכונות פיזיקליות אחרות והוא מיועד למטרות שונות. יש מוצרים לתחום האריזה, הריפוד והמזרונים, לבידוד תרמי, לייצור חלקים בתחומי הריהוט וכמובן, לתחום האיטום.

קרא עוד >>

פוליאוריטן מוקצף הינו אחד החומרים המעולים לצרכי איטום ובמקומות רבים בעולם משתמשים בו יותר ויותר בזכות יתרונותיו שמאפשרים חיסכון במשאבי טבע. החומר משמש כחומר מבודד ואיטום בשורה של מבנים מיוחדים כמו חדרי קירור, מבני חקלאות ועוד, אבל גם נעשה בו שימוש במיכלים, במשאיות קירור ועוד.

קרא עוד >>

פוליאוריטן הינו חומר בידוד ואיטום מעולה. הוא בעל כושר בידוד גבוה, בעל ספיגות מים נמוכה, קיום ארוך ותפקוד ממושך כאשר הוא אינו חשוף לשמש. הוא יוצר רצף בידוד אחיד וגמיש בעל חוזק מכני  ועובי שכבה  קטן.  לחומרים פוליאורטנים שונים יש יתרון נוסף בזכות בטיחותם כנגד שריפות.

קרא עוד >>

פוליאוריטן נוזלי נועד למטרות איטום שונות. הוא מותז באמצעות מכונות מיוחד ולאחר שהוא מתנפח ומתקרר הוא הופך למוקצף וגמיש ומצליח ליצור אטימה מוחלטת במקומות אליו הוא מיועד.

קרא עוד >>

פוליאוריטן הינו חומר בידוד יעיל מאוד בזכות תכונותיו השונות. הוא בין הטובים בסוגו בקרב המוצרים הפלסטיים. הבידוד שהוא מספק יעיל מאוד בשל מבנהו המולקולרי ועמידותו רבה גם מול חומרים כימיים שונים. הוא עמיד מאוד לקור ולחום, ובין היתר, משתמשים בו לצורך איטום ובידוד גגות.

קרא עוד >>

עבודות איטום מתבצעות באזורים שונים בבית ועל תשתיות קיימות שונות. מים עלולים לחדור מגגות, מקירות חיצוניים, ממרפסות חיצוניות, מפתחים שונים וגם מתחתית המבנה. לכן, יש חשיבות לאטום כל מקום בעייתי כדי ליצור מעטפת איטום יעילה. רצוי לבצע איטום בעת בנייה או שיפוצים כלליים ובמקרים אלו מתבצע האיטום על הבטון החשוף.

קרא עוד >>

צמר סלעים הוא כינוי לסיבים מינראליים מלאכותיים העשויים מבזלת ומסלעים אחרים. החומר מיוצר על ידי הזרמת אוויר על פני סלע מותך. שיטה אחרת לייצורו הינה סיבוב סלע מותך במהירות גבוהה.

קרא עוד >>

עבודות איטום למבנים נעשות כחלק בלתי נפרד מכל תכנית בנייה או שיפוצים. הצורך הוא להעמיד שכבות איטום שונות אשר ימנעו כליל חדירת מים. מים עלולים לחדור מגגות חשופים או מרוצפים, ממרפסות מרוצפות, מקירות מחופים או צבועים, מפתחים שונים ומתחתית המבנה.

קרא עוד >>