You are currently viewing כיצד בוחרים חומר איטום לגג?

כיצד בוחרים חומר איטום לגג?

בכל בית ומבנה יש צורך לבצע איטום יסודי על מנת למנוע חדירת מים. בניית שלד כולל יציקת גג נעשית באמצעות חומרים שונים שרובם אינם אטומים למים. במסגרת עבודות הגמר מתבצעות עבודות שונות אשר מעניקות לבית את  מערכות התפעול שלו ואת המעטפת החיצונית. בין היתר, מבצעים טיוח פנימי וחיצוני, צביעה, חיפוי חיצוני ועוד. כל אלו מספקים מידה מסוימת של איטום כנגד מים אבל, בוודאי, לא מושלמת.

איטום הגג הינו החשוב ביותר מאחר וממנו עלולים לחדור מים לכל אזור בבית. על מנת לקבל איטום נכון לגג יש להשקיע בעבודות איטום מקצועיות וחומרי איטום איכותיים. אלו ,יחד עם ניקוז טוב יתנו מענה מושלם.

מבחר חומרי איטום לגגות

חדירת מים עלולה להגיע מגגות ומרפסות חיצוניות, מקירות, מפתחי חלונות ופתחים אחרים, ולעיתים, אף מתחתית המבנה. משום כך, מתבצעות עבודות איטום בכל אחד מהמקומות הללו. יש מבחר גדול של חומרי איטום שנועדו למשימות איטום שונות. הגגות הם האזורים הבעייתיים ביותר מבחינת חדירת מים בגלל שהם סופגים כמויות של משקעים גדולות, במקרים רבים, הם שטוחים ובהיעדר ניקוז טוב עלולים להיווצר עליהם שלוליות.

יריעות ביטומניות – הינן פופולאריות ומסוגלות לתת איטום מושלם לטווח ארוך. הן עמידות בפני חום וקור קיצוניים וכן, בפני פגיעות מכאניות.
מתאימות לגגות שטוחים רחבי ידיים ופחות לגגות קטנים. (אם כי ניתן לבצע איטום גם עליהם). עלות שיטה זו גבוהה ביחס לאחרות. מחירי איטום ניתן למצוא כאן
זפת – סוג של חומר איטום שמתאים בעיקר לגגות, ונותנת מענה טוב למספר שנים. לאחר מריחת הזפת יש לצבוע אותה בסיד או בצבע לבן מתאים.
יש צורך לצבוע את הזפת מדי קיץ. וועדי בתים רבים מעדיפים שיטה זאת שהינה זולה בהרבה משיטות אחרות.
חומרי איטום ביטומנים, אקריליים, פוליאוריטנים משחתיים ונוזליים –  את כולם ניתן למרוח או להתיז על גגות מסוגים שונים.
התאמת חומר האיטום לגג.גגות חשופים מתאימים ליריעות ביטומניות בגלל שהם ריקים וניתן לפרוש עליהם יריעות בקלות. על גגות שיש עליהם מתקנים שונים של דוד שמש, מערכות קירור ניתן להניח יריעות אבל יש צורך בפירוק המתקנים תחילה. במקרים רבים, איטום לגגות עמוסים כאלו יתבצע באמצעות זיפות או שימוש חומריים משחתיים ונוזליים. אלו מסוגלים לחדור לכל מקום כולל סביב רגלי המתקנים ונקודות החיבור שלהם לגג.

בגגות משופעים משתמשים בחומרי איטום משחתיים או נוזליים. בין השאר איטום כזה יתאים לגגות רעפים, לעליות גג משופעות ועוד.

לגגות מרוצפים יתאימו חומרי נוזליים או משחתיים אותם מורחים או מתיזים על הריצוף הקיים. יש לבצע עבודות איטום מוקדמות בכל מיני מקומות בעייתיים ורק אחר כך לרסס או למרוח את חומר האיטום. ניתן להניח גם יריעות ביטומניות אבל אז יש להרים הריצוף הקיים.

בגגות קלים כמו אסבסט או גג איסכורית משתמשים בחומרים משחתיים ונוזליים. איטום בגגות כאלו מחייב הכנה יסודית שכוללת איטום מקומות בעייתיים. את חומר האיטום עצמו מתיזים או מורחים באמצעות מברשות או מרססי גב.

ככלל, לא ניתן לערבב חומרי איטום ממשפחות שונות. ניתן לשלב עבודות איטום עם עבודות בידוד למרבית סוגי הגגות. לעיתים, האיטום נעשה ישירות על הגג ולאחריו הבידוד, ולעיתים, התהליך הפוך. מומלץ לפנות למומחה לאיטום לצורך קבלת ייעוץ ולביצוע איטום גגות. בחירת חומר האיטום תיעשה על פי חוות דעת של בעל המקצוע. הייעוץ ניתן על פי מיקום המבנה, צרכיו, סוג הגג שלו וצורתו.  כמובן שלכל לקוח ניתנת ההחלטה הסופית, ובין היתר, הוא מקבלה על פי ההמלצות שניתנו, בהתאם לצרכיו, טעמו ויכולותיו הכספיות.    

 

רוצה הצעה לאיטום?

לפוסט הזה יש תגובה אחת

התגובות נעולות.