You are currently viewing איטום גג איסכורית

איטום גג איסכורית

בעלי מבנים רבים מבקשים להוזיל עלויות בבואם לבנות מבנים קלים אשר נועדו לשימושים שונים. הגגות הנפוצים וגם הבטוחים ביותר הם גגות הבטון אבל עלות בנייתם גבוהה. במקרים רבים, מסתפקים מתכנני המבנים בחומרים קלים יותר לקירוי המבנים.

יש מספר סוגי חומרים קלים כאלו וביניהם: אסבסט, עץ, פח ועוד. גג איסכורית הוא גג שבנוי משתי שכבות של פח פלדה מגלוון וגלי שביניהן שכבת בידוד. חומר זה נועד לבניית מחיצות, לבניית וציפוי קירות וגם לכיסוי גגות חדשים וישנים. איסכורית מיועדת לבניית בתים טרומיים, מחסנים, מבנים תעשייתיים בעלי שלד מתכת, מבני חקלאות ועוד. גגות איסכורית משמשים, במקרים רבים, כתחליף לגגות אסבסט המסוכנים לבריאות.

יתרונות של האסכורית

יש שלושה סוגי בידוד לאיסכורית: פוליארטן מוקצף, קלקר וצמר סלעים דחוס. לאיסכורית יש יתרונות רבים. הם גמישים, מבודדים וחזקים. כל אלה בתוספת אפשרות לבנייה מהירה ומעולה עם תחזוקה פשוטה גורמים לאיסכורית להיות נפוצה. האסכורית הוא, כמובן, חומר האטום למים אבל עלולות להיווצר חדירות מים מגגות הבנויים מאיסכורית. הם עלולים להיווצר ממרווחים שבין הלוחות, מחיבורי ברגים וחיבורים אחרים ועוד. לכן, יש חשיבות רבה לאיטום גגות אלו כדי למנוע נזקי חדירות מים. יש לזכור, כי במבנים תעשייתיים חקלאיים ואחרים מאוחסן חומר יקר ערך ונזקי מים עלולים לקלקלו. מעבר לכך, אוויר לח שנגרם מרטיבות יכול לסכן בריאות של עובדים ושל אנשים הנמצאים בתוך מבנה חדיר למים.

הכנה לאיטום

תהליך איטום גג איסכורית חייב להיות מסודר וללא קיצורי דרך, ויש חובה לבצע עבודות הכנה ראשוניות ורק לאחריהם את האיטום עצמו. הסיבה לכך הינה שאיטום גגות קלים ובכלל זה איסכורית הינו קשה לביצוע בגלל שלא תמיד ניתן לזהות בצורה מוחלטת את מקום חדירת המים.
משום כך, יש לבצע איטום טוב בכל נקודה חשודה. הדבר גוזל זמן רב יותר אבל אז האיטום יהיה מושלם.

כאשר מבצעים את האיטום על גג קיים, יש צורך לנקותו תחילה ואת זה עושים באמצעות טאטוא ורחיצת השטח באמצעות מים וסבון. כך, ייעלמו שרידי הלכלוך והאבק הקיימים. לאחר מכן, יש למרוח חומר איטום סביב ברגים וחיבורים קיימים וחשודים. יש צורך לנקות חלודה קיימת מברגים ומחיבורים חלודים ואת זה עושים בעזרת מברשות פלדה, נייר לטש מיוחד וכדומה. יש לצבוע אותם לאחר מכן בצבע מגן חלודה. חלקי פח פגועים יש לצפות עם חומר ממיר חלודה. יש למרוח את כל הרווחים שבין הלוחות, וגם הזעירים ביותר עם מסטיק פוליאריטני. יש להחליק את המסטיק ולוודא שאין בו בליטות. כך מוודאים שזרימת המים תהיה יעילה. לאחר התקשותו מהוה המסטיק בולם זעזועים בין הלוחות, ויש צורך להקפיד שהכמות המוכנסת ממנו תהיה מתאימה. בנוסף, מכניסים מסטיק בין הקירות לגגות, במקומות שיש בהם קרעים ובכל מקום חשוד אחר.

עבודות איטום

לאחר השלמת הפעולות הללו והתייבשות המסטיק מגיעה שלב האיטום עצמו. תחילה יש למרוח שכבת יסוד שלרוב עשויה מחומר אפוקסי. לאחר התייבשותה מורחים את שכבת האיטום עצמה. מבחינים במספר סוגי חומרי איטום מתאימים. מדובר על חומרים על בסיס פוליאוריטני, אקרילי או על בסיס פולימרים מבוססי מים.
אלו הם חומרים משחתיים אותם ניתן להתיז, בשפה המקצועית זה ניקרא איטום בהתזה. החומרים הללו נצמדים לגג ויוצרים איטום יעיל. מקובל למרוח מספר שכבות ובמקומות בעייתיים בהם יש מרווחים גדולים בין הלוחות  מניחים בדים  מיוחדים בין השכבה הראשונה לשנייה. מומלץ לבחור מומחה לאיטום גגות איסכורית אשר מקפיד על הוראות בטיחות בעבודה ואשר משתמש בחומרים תקניים ובמינון הנכון והמדויק. מינון יתר, כמו גם, מינון מופחת פוגע ביעילות האיטום ולא ישרת את המטרה.

 

רוצה הצעה לאיטום?