You are currently viewing שיטות לאיטום גגות

שיטות לאיטום גגות

חדירות מים ונזילות קורות בעיקר בעונה הגשומה והן עלולות לצוץ ממקומות שונים בבית, מהגגות והמרפסות, מהקירות, מפתחי החלונות ומפתחים אחרים קיימים. המכנה המשותף לכל חדירת מים פוטנציאלית הוא העובדה שהאיטום הלקוי הוא הגורם הישיר לכך.

כאשר האיטום הינו מקצועי בכל חלקי המבנה אז לעולם לא תהיה חדירת מים חיצונית. מרבית תשומת הלב מוקדשת לגגות המבנים מאחר ושם קיימת הסבירות הרבה ביותר לחדירות מים. מבחינים בסוגי איטום שונים שמתאימים לגגות שטוחים ולכל אחד מהם יש את היתרונות שהוא מביא עימו.

איטום על ידי יריעות ביטומניות

איטום באמצעות יריעות ביטומניות הוא אחד המקובלים והפופולאריים ביותר בשל יעילותו ועמידותו. יריעות ביטומניות עמידות למצבי קור וחום קיצוני, וכן, גם בפני פגיעות מכאניות. את היריעות ניתן להניח על גג בטון בתולי או על גגות אחרים שעברו כבר עבודות איטום קודמות.

לא נהוג לערבב בין משפחות חומרי איטום מאחר וערבוב חומרים יגרום שהאיטום החדש יתקלף ולא יחזיק מעמד. במקרה ונעשה בעבר איטום עם חומר אחר הרי שיש צורך להורידו תחילה ורק לאחר מכן להתחיל בהנחת היריעות הביטומניות. את היריעות מדביקים זו לזו באמצעות חימום או דבק מיוחד. והנחתן מתאימה במיוחד לגגות חשופים ורבי שטח שאין בהם מתקנים של דודי שמש, קולטים וכיוצא  בזה. ניתן למצוא יריעות ביטומניות בעובי של 4 או 5 מ”מ. מידע נוסף בנושא ניתן לקרוא כאן

איטום במריחה או התזה

איטום באמצעות חומרים משחתיים או נוזליים הם שיטות איטום נפוצות שמתאימות לגגות קטנים יחסית, לגגות משופעים ולאחרים שיש בהם שפע של מתקנים שמפריעים להנחת יריעות. ניתן לבצע איטום כזה באמצעות מריחה או התזה. חומרי האיטום המתאימים הינם חומרים מגוונים שמיצרים על בסיס אקרילי, פוליאוריטני, וביטומני. מומחים לאיטום יכולים להמליץ על החומר המתאים בהתאם לנסיבות ולצרכים.

זיפות גגות

איטום עתיק יומין שעדיין מחזיק מקום של כבוד הינו איטום באמצעות זפת חמה. זיפות גגות הוא הזול מל סוגי האיטום האחרים ורבים משתמשים בו בגלל מחירו הנוח ושיטות העבודה הקלות יחסית ליישום. כאשר מבצעים זיפות נכון על פי התקנים המקובלים ובאמצעות זפת תקנית הוא יכול להחזיק מעמד לזמן ארוך.  את העבודה יש לבצע בתהליך שמורכב מכמה שלבים וניתן להבחין במספר שיטות זיפות. יש זיפות בשכבה אחת או בשתיים. כאשר מזפתים בשתי שכבות מקובל להניח ביניהן אריג פיברגלס או רשת אינטרגלס בהתאם לצורך ולדרישה.  על הזפת מורחים סיד או צבע לבן מתאים ועל פעולה זאת יש לחזור מדי שנה בתחילת הקיץ.

מחפשים חברת איטום גגות, שמתמחה בשיטות איטום מתקדמות?
חברת האוטמים בישראל תעניק לכם שירותי איטום במחיר אטרקטיבי במיוחד!
לאחר סיום עבודת איטום הגג הצוות שלנו יעניק לכם שקיפות על אופי העבודה וכמובן אחריות מלאה.
25 שנות ניסיון

השאירו פרטים ונחזור אליכם.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

התגובות נעולות.