You are currently viewing איטום גג רעפים

איטום גג רעפים

בישראל קיימות שיטות בניה שונות ומגוונות שנקבעות לרוב, על פי תכנית המתאר האזורית, צרכי בעלי הבתים, טעמם, רצונם ועוד. בישובים באזורים כפריים ניתן לראות בתים רבים בעלי גגות רעפים אשר משתלבים בצורה מושלמת עם הסביבה הירוקה מסביב. בתים כאלו נראים טוב על צלע הר כמו גם במקומות מישוריים. גם בשכונות בפרוורי הערים אפשר לראות בתים דו משפחתיים או בודדים עם גגות רעפים אדומות, ירוקות ואחרות.

מעבר למראה הייחודי יש לגגות רעפים יתרונות נוספים. ניתן לבנות מתחתם חלליים מרווחים שמשמשים למטרות מגורים, אחסון ועוד. גגות רעפים מבודדים היטב את המבנה ומנקזים טוב מאוד את כל המשקעים החורפיים כולל גשם, ברד ושלג.

סוגי גגות רעפים

רעפים עשויים מחומרים עמידים דוגמת חרס, בטון, זכוכית, צפחה ועוד וגודלם הינו אידיאלי. הם עומדים טוב מאוד בפגעי הטבע ולא מתעוותים בשל הפרשי קור וחום, בשל פגיעות מכאניות של ברד ורוחות ועוד. גגות רעפים נבנים בסגנונות שונים. יש גגות משולשים שקודקודם נמצא במרכז הבית ואחרים עם שיפועים מדורגים או דו צדדיים. יש בתים בהם הגגות מכסים אותם מארבעת צידיהם ויש בתים בהם גגות הרעפים יוצאים מגגותיהם. על הגג בונים קירות שנקראים גמלונים וביניהם מניחים את הקורות המשמשות כשלד לבניית גג הרעפים המשופע.  גג רעפים בנוי משלד שעשוי מעץ, מתכת או בטון ועליו מניחים את הרעפים. כל רעף ננעל על זה שמתחתיו. בניית גג רעפים איננה שלמה ללא עבודות איטום חיוניות ובמקרים רבים גם עבודות בידוד חשובות. איטום גג רעפים נעשה באמצעות חומרי איטום המבוססים על חומרים ביטומנים, אקריליים ופוליאורטנים.

שיטות איטום המתאימות לגגות רעפים

יריעות ביטומניות – שיטת איטום באמצעות פריסת יריעות ביטומניות. יריעות אלו חזקות ועמידות בפני טמפרטורות חום וקור קיצוניות, וכן, בפני פגיעות מכאניות. בגגות אלו אפשר להסתפק בשכבת יריעות אחת שתיתן מענה טוב ארוך טווח. עליה ניתן לפרוס יריעות בידוד העשויות מסיבי פוליאסטר ששזורים בהם רדידי אלומיניום.
יריעות איזולין – משמשות לאיטום ובידוד גם יחד. יריעות אלו חסינות לחלוטין מפני מים וניתנות להתקנה בצורה מהירה. הן יוצרות תשתית חזקה לגגות רעפים, מאפשרות אוורור טוב של החלל שמתחת לגג ועוד. שימוש בהן חוסך בעלויות של חומרי תשתית לגג.
חומרי איטום משחתיים – על בסיס אקרילי, ביטומני פוליאוריטני. ניתן למרוח אותם על הבטון ומעליהם שכבת בידוד מתאימה.

ניקוז

הרעפים מגיעים עד לקודקוד הגג ובנקודה זו מניחים רעפי רוכב. נקודה זאת שנמתחת לאורך הגג הינה בעייתית ויש צורך לאטום אותה בצורה טובה. את קירות הגמלונים וקירות אחרים שמשיקים לגגות הרעפים יש לטייח ולצבוע באמצעות חומרים שמיועדים לשימוש חיצוני. בנוסף לעבודות האיטום יש צורך לדאוג למערכת ניקוז שתנקז את המשקעים אל מעבר לגג. על הגג עצמו ולאורך קירות הקוקיות והגמלונים יוצרים תעלות ניקוז שמוליכות את המים אל המרזבים המותקנים בקצה הגג . אלו מוליכים את המים עד לתחתית המבנה. ניתן למצוא מרזבים חיצוניים ומרזבים פנימיים שמותקנים בתוך ארגזי רוח. יש מבחר מרזבים שעשויים מחומרים שונים ואותם ניתן להתאימם בצורה מושלמת לכל מבנה.

איטום מקצועי

מומלץ לשכור שירותי חברה שמתמחית באיטום גגות ויש לה ניסיון באיטום אזורים אחרים בבית. נזילות לתוך מבנה עלולות לשבש קשות את חיי הדיירים, ולגרום להוצאות כספיות מיותרות. נזקי נזילות הינם נזקים ישירים ומתבטאים ברטיבות בעובש ופטריות, וכן, באוויר לח שיכול לפגוע במערכות הנשימה של הדיירים. איטום יעיל על גגות רעפים ומכל עבריו של המבנה ישאיר אותו יבש גם בימי הסערה הקשים ביותר.

מעוניינים לקבל עוד פרטים? רוצים הצעה לאיטום? השאירו פרטים ונחזור אליכם.