You are currently viewing איטום רטיבות בקיר חיצוני

איטום רטיבות בקיר חיצוני

נושא האיטום הוא נושא רב חשיבות וכל ארכיטקט מקדיש לו פרק נכבד בתוכניות הבניין ובמפרטים הצמודים אליהם. חדירת מים יכולה להיגרם מקומות רבים, מגגות, ממרפסות, מקירות חיצוניים, מפתחי חלונות ומפתחים אחרים. מים יכולים לחדור מקירות חיצוניים מאחר והם בעלי שטח רב שסופג כמות גדולה של משקעים בימים גשומים. במידה וימי הגשם מתארכים אזי השמש אינה מופיעה והקירות החיצוניים אינם מתייבשים.

בתקופות אלו יש סכנה גוברת והולכת לחדירת מים ורטיבות. במקומות שיש בהם סדקים בקירות ובאין איטום יעיל המים כבר ימצאו דרך להיכנס לתוך המבנה.
נזקי רטיבות הינן נזקים ישירים ועקיפים. את הישירים רואים כמעט מיד בעין והם מתבטאים בטיח ובצבע מתקלפים, בכתמי רטיבות בגווני חום שונים על הקירות והתקרות ועוד.

קירות חיצוניים עם חיפוי אבן

נזקים עקיפים עלולים לפרוץ לאחר זמן ומדובר על סימני טחב ועובש. האוויר בחלל הינו לח ועלול לגרום למחלות במערכות הנשימה של הדיירים. את כל הנזקים הללו ניתן למנוע עם איטום קירות חיצוניים יעיל שנעשה במהלך בניית המבנה. יש לציין כי בניית שלד איכותית וטובה תימנע סדקים בקירות ובמצב כזה האיטום יהיה יעיל יותר.
קירות חיצוניים בעלי חיפוי אבן או אחר הינם אטומים בצורה טובה לחדירת מים. במקרים כאלו יש למלא את המרווחים שבין האריחים בחומר שמונע חדירת רטיבות. יחד עם זאת, בבניינים ישנים יש בלאי ואז יש צורך לחדש את האיטום בין האריחים. ניתן גם להתיז על קירות אלו חומר איטום שקוף.

סוגי סדקים

קיימים סדקי שערה, סדקים נימיים וסדקים עובדים. סדקי שערה, לרוב, אינם מעבירים רטיבות וסוגרים אותם באמצעות שפכטל או מרק צמנטי פשוט. סדקים נימיים אוטמים באמצעות חומרי איטום על בסיס אקרילי ואחר. סדקים עובדים נקראים תפרי התפשטות והם נוצרים בבניינים קיימים ובמקומות בהם יש תוספות בנייה.

איטום כנגד סדקים עובדים מתבצע לפני הטיוח. במקרים בהם הבית כבר עומד על תילו יש לקלף את הטיח באזורי הנזילה ואז להתחיל בתהליך איטום מורכב.
שלבי התיקון כוללים את סדר הפעולות הבאות:

  1. קילוף הטיח עד לתחום של 10 ס”מ משני הצדדים.
  2. העמקת הסדק, ניקוי המקום והכנסת מסטיק פוליאורטני או פולימרי.
  3. מעל איזור הסדק יש לבצע חבישה של רצועת אינטרגלאס המוטבעת בתוך תערובת צמנטית המועשרת עם דבק.
  4. לאחר התייבשות המקום יש לבצע טיח וצביעה עם צבע שמתאים לקירות חיצוניים.

 

איטום באמצעות סילוקסן

איטום מסוג אחר הינו איטום באמצעות סילוקסן שהינו חומר אטימה שקוף המבוסס על חומר פולימרי. הוא מיועד לשימוש על משטחי בטון חשוף, טיח, שפריץ צמנטי, שליכט מינרלי, אבן ושיש לסוגיהם ועוד. הספגת החומר אל הקיר נעשית באמצעות מריחה או התזה. החומר נכנס לעומק התשתית כולל לסדקים ומצליח להקנות אטימה מוחלטת כנגד ספיגת רטיבות.

יש צורך לבצע עבודות הכנה שכוללים תיקוני טיח, בטון וכדומה. יש להמתין עד להתייבשות המשטח מאחר ומריחה על משטח רטוב עלול לגום להופעת כתמים בשלב מאוחר יותר. חובה לבצע קודם אטימת סדקים בצורה מושלמת. יש לבצע רחיצת הקירות מאבק, וכן, לכסות בניילון משקופים וחלונות. לאחר סיום עבודת ההכנה יש להתיז את החומר בצורה אחידה ובמינון נכון. החומר מצליח לכסות את כל השטח ויוצר שכבת איטום אחידה שמחזיקה זמן רב. בבניינים גבוהי קומה מבצעים את עבודת האיטום עם סנפלינג. מומלץ לחפש ולמצוא חברות המתמחות באיטום קירות מבנים חיצוניים. מומחים של החברה יכולים לייעץ, לתת טיפים ולבצע עבודות איטום שונות ומקצועיות לכל סוג של מבנה.

רוצה הצעה לאיטום?