You are currently viewing איטום לפני ריצוף

איטום לפני ריצוף

חדירות מים לתוך מבנים אינן קורות כך סתם אלא נגרמות בעיקר בגלל איטום שאיננו תקין. כל מבנה בין אם הוא חדש או ישן חייב להיות אטום לנזילות ולחדירת מים ויש תקנים וכללים ברורים לנושא. המקומות היותר חשופים לנזילות הינם הגגות והמרפסות ואליהן יש למקד תשומת לב מיוחדת. האיטום היעיל ביותר הוא האיטום שנעשה על הבטון החשוף מיד לאחר ביצוע עבודות השלד בבניין ובמסגרת עבודות הגמר.

איטום מרפסת לפני ריצוף

מרפסת החשופה לגג יכולה להיות מרפסת גג, מרפסת שמש או מרפסת הצמודה לחדר הקרוב אליה. איטום מרפסת נעשה לפני עבודות הריצוף ויש מספר שיטות לאיטום המרפסת שמסוגלות לתת מענה הולם כנד חדירת מים. אחת הנפוצות ביותר הינה איטום באמצעות יריעות ביטומניות.

לפני הנחת והדבקת היריעות הללו מורחים שכבת פרמייר שלמעשה, מקשרת בין הבטון ליריעות עצמן. כך, היריעות נצמדות טוב יותר לשכבה שמלמטה. את היריעות מדביקים על ידי חימום או בעזרת דבק מיוחד.

שיטה אחרת הינה מריחת חומרי איטום משחתיים וכאן, אפשר להשתמש בחומרי איטום על בסיס פוליאורטני, אקרילי וביטומני. לאחר התייבשות האיטום ניתן לרצף את המרפסות.

איטום גג לפני ריצוף

איטום גג נעשה בשיטות דומות לאיטום מרפסות. אלא שכאן מבחינים בסוגי גג שונים. יש גגות שטוחים או משופעים. שיטת האיטום חייבת להיות מותאמת לסוג הגג.
בגגות שטוחים ניתן לאטום באמצעות יריעות ביטומניות, או על ידי חומרים משחתיים. גגות משופעים אוטמים בעיקר באמצעות התזה בגלל אופיים. חומרי האיטום המקובלים הינם חומרים על בסיס ביטומני, אקרילי ופוליאורטני.

מומחה לאיטום ימליץ על סוג החומר על פי צרכי המבנה צורתו, מיקומו וכדומה. בעת איטום גג כמו גם מרפסת יש לדאוג לאיטום הקירות האנכיים הגובלים עם הרצפה, וכן, על איטום צנרת, מרזבים וכיוצא בזה. כל זה נועד לקבלת איטום מושלם ויעיל.

איטום אמבטיה לפני ריצוף

האמבטיה נחשבת לחדר הרטוב ביותר בבית בגלל שהיא משמשת לרחצה ושפע מים עובר בה לאורך כל השבוע והחודש. יש צורך לבצע איטום יסודי ויעיל (כתבתי על איטום כללי של אמבטיה), למקומות שונים באמבטיה. מדובר על איטום מתאים מתחת לקרמיקות על מנת שהמים לא יחלחלו אל הקומות התחתונות.

איטום כזה עושים לפני הריצוף בתהליך שכולל עבודת הכנה יסודית. לאחר ניקוי הקרקע, וסילוק קוצי מברזל יש לבצע רולקות מעל הצנרת ובפינות השטח. על הרצפה מורחים חומרי איטום צמנטיים בשתי שכבות של שתי וערב. לאחר התייבשותן ניתן לרצף את האמבטיה על פי הטעם.

לאחר סיום האיטום לפני הריצוף הצוות שלנו יעניק לכם שקיפות על אופי העבודה וכמובן אחריות מלאה.
25 שנות ניסיון

רוצה הצעה לאיטום?