You are currently viewing בדיקת הצפה עבור גגות ומרפסות

בדיקת הצפה עבור גגות ומרפסות

תי מגורים ומבנים אחרים חייבים להיות אטומים לחדירת מים. נזקי מים הינם נזקים קשים ויכולים לשבש את חיי הדיירים בבית.

רטיבות על תקרות וקירות אינה מראה יפה, ומעבר לכך, האוויר הופך לרטוב. סימני עובש מופיעים לאחר זמן ויש צורך להמתין עד להתייבשות השטח עד לטיפול בו. הבעיה היא שחדירת מים חיצונית מתרחשת בימי חורף ואז יש קושי לאטום את מקום החדירה בצורה יסודית.
בנוסף לכל אלה, יכולים לסבול הדיירים מנזקים למערכת הנשימה הרגישה. ניתן למנוע כל זאת על ידי איטום יעיל ומקצועי. מקובל לבצע עבודות איטום לבתים בעונות היבשות על מנת להשיג תוצאות אופטימאליות.

חדירת מים

חדירת מים מגיעה ממקומות שונים שהעיקריים בהם הינם הגגות והמרפסות החיצוניות. הסיבה לכך היא שהם משטחים רחבי ידיים אשר קולטים כמויות של מים גדולה בו זמנית. בהיעדר ניקוז טוב ואיטום יעיל עלולים המים למצוא סדק ודרכו הם יחדרו למבנה. במקרים קלים תיווצר רטיבות קלה, ובקשים יותר, חדירות מים בהיקף גדול שתחייבנה פינוי חללים שונים בבית. הבשורה הטובה היא שניתן לבצע איטום יעיל במגוון שיטות. קיימים חומרי איטום מעולים שמיוצרים בדרכים שונות. קיימות יריעות ביטומניות, וכן, חומרי איטום משחתיים ונוזליים. חומרי האיטום מיוצרים על בסיס ביטומני, אקרילי, פוליאוריטני וצמנטי.

איטום ובדיקה

יריעות ביטומניות פורסים על הגגות או מתחת לריצוף במרפסות. היריעות עמידות מאוד לטמפרטורות קיצוניות של חום או קור, וכן, בפני פגיעות מכאניות. איטום זה נחשב ליעיל במיוחד. איטום אחר לגגות מתבצע באמצעות זפת חמה או באמצעות חומרי איטום משחתיים אחרים. ניתן לאטום גגות גם באמצעות חומרי איטום נוזליים והם מתאימים במיוחד לאיטום על משטחי מרפסות מרוצפים, גגות משופעים או קלים ועוד. ניתן להיעזר במומחי איטום כדי לבחור את סוג האיטום המתאים ביותר. כאמור, מקובל לבצע איטום בימים יבשים אבל אז יש צורך לבצע בדיקת איטום ויעילותו. את זה עושים בעזרת הצפת הגגות במים רבים. הבדיקה אורכת זמן ממושך מתוך מטרה לזהות חדירות מים אפשריות. איטום יסודי שמבוצע על פי התקן והכללים הנכונים ימנע לחלוטין חדירת מים.

בדיקת הצפה למרפסות מרוצפות

איטום מרפסות מרוצפות יכול להיעשות על ידי הרמת הריצוף הקיים, ביצוע איטום תקני והנחת מרצפות חדשות. אפשרות אחרת היא לבצע איטום על הריצוף. במקרה כזה התהליך כולל ניקוי המרצפות, הרחבת הפוגות שבין המרצפות, החדרת רובע אפוקסי או אקרילי חדש ואז ריסוס כל הרצפות בחומר איטום נוזלי שקוף. גם כאן יש צורך לבצע בדיקת הצפה שתוודא שהאיטום אכן תקין. את בדיקות ההצפה למיניהן נהוג לעשות לאחר שמוודאים שחומרי האיטום אחר התייבשו. המבחן האמיתי של האיטום נעשה בימים רטובים כאשר יש מספר ימי גשם ואז הגגות והמרפסות מוצפים במים רבים. בדיקת הצפה היא המבחן הראשון טרם הגעת ימים גשומים אלו.

מעוניינים לקבל עוד פרטים? רוצים הצעה לאיטום? השאירו פרטים ונחזור אליכם.