You are currently viewing איך אטמתי גג רגע לפני הגשם הגדול?

איך אטמתי גג רגע לפני הגשם הגדול?

הנייד שלי צלצל כשבדיוק תכננתי לעלות לביתי לאחר עוד יום איטום מורכב. הייתי במהלך איטום גגות בתל אביב למספר בתים באותה שכונה, ולמחרת הייתי צפוי לסיים את העבודה. כל בעלי הדירות, ללא יוצא מהכלל, בקשו איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות וזאת על פי המלצתי. הגגות שלהם נראו מתאימים מאוד לאיטום פופולארי זה. יריעות ביטומניות עמידות בפני טמפרטורות קיצוניות של חום וקור וכן, בפני פגיעות מכאניות. הן מספקות איטום יוצא מהכלל שמחזיק מעמד שנים רבות.

על הקו היה אדם מעט נרגש. לאחר שהזדהינו והחלפנו מילות ברכה נימוסיות הוא ספר לי שקבל המלצה עלי. שאלתי מה הבעיה והוא אמר לי שהיו לו נזילות מהגג בסוף החורף הקודם ועדיין לא טיפל בבעיה. עתה הוא שומע שבעוד כשבועיים צפוי לרדת מבול והוא רוצה בדיקה וטיפול דחוף. היינו בחודש ספטמבר והבטחתי להגיע למחרת. כשנכנסתי לבית ראיתי מיד את סימני הנזילות על התקרה והקירות. הוא אמר שהוא בצע כבר תיקון טיח וצבע אבל לא מושלם. “ככה זה תמיד” אמרתי לו “אין תיקון מושלם וגם נוצר אוויר לח בחדר”. הוא הנהן בהסכמה. “זה בדיוק מה שהיה”
עלינו לגג והיו עליו המון גרוטאות, מתקני דוד שמש ומזגנים. זיהיתי שבעבר הייתה זפת ישנה שעליה לא היה שום סימן לצבע לבן או סיד. הלקוח סיפר לי שהוא לא חידש זפת כבר כ 8 שנים ואפילו לא דאג להלבינה כנדרש מדי שנה. הגעתי למקום המשוער של הנזילות ואכן ראיתי סדקים בזפת הקיימת. הצעתי לו להגיע בעוד כיומיים כדי לבצע זיפות דו שכבתי עם פיברגלס ביניהן, מאחר והאיטום הזה היה המתאים ביותר לגג במצבו. אפשר לבצע שכבת זפת חדשה על ישנה. בקשתי שהגג יהיה מפונה מגרוטאות. סיכמנו על המחיר ותקענו כף.

אני מבצע איטום גגות בתל אביב שנים רבות ותמיד מגיע לעבודה במועד שנקבע, וכך היה גם  הפעם. לפני תחילת העבודה ניקיתי היטב את הגג ומרחתי שכבת יסוד על בסיס חומר ביטומני. במקום הסדקים בצעתי תיקון עם יריעות יוטה ושתי שכבות של זפת חמה. מרחתי זפת תקנית 75/25 על כל הגג ודאגתי במיוחד לנקודות סביב רגלי המתקנים, לנקודות החיבור עם קירות הגג. בנקודות החיבור בצעתי רולקות  בעזרת בד יוטה. לאחר התייבשות השכבה הראשונה הנחתי אריג פיברגלס ומרחתי שכבה שנייה. פיזרתי עליה חול ולאחר שהזפת התקררה מרחתי סיד. הסברתי ללקוח שיש לחדש סיד מדי קיץ כדי לשמור על תקינות הזפת. סיימתי את העבודה ונסעתי.

פוסט זה אינו משקף כלל את אופי עבודתם ומקצועיות של חברות איטום גגות בתל אביב והוא רק ערך מקצועי.