You are currently viewing סובלים מרטיבות בתקרה? מתן פתרונות על ידי יועץ איטום

סובלים מרטיבות בתקרה? מתן פתרונות על ידי יועץ איטום

הצורך באיטום לבתים ולמבנים הינו רב חשיבות ויש לו התייחסות בכל מפרט הקשור לתכניות בנייה או שיפוצים. בית שאינו אטום בצורה הרמטית הינו בית קשה עד בלתי אפשרי למגורים.

חדירות מים שמגיעות ממשקעים חיצוניים מגיעות בעיקר מגגות ומרפסות חיצוניות אבל גם מקירות, מפתחי חלונות ופתחים אחרים. יש נזילות פנימיות שנוצרות עקב תקלות במערכת הולכת המים והביוב. יש מים שמחלחלים מאמבטיות אל המפלסים התחתונים כאשר האיטום לקוי מתחת לרצפה, וכן הלאה.

נזקי מים יכולים להיות קלים, יחסית, ולהסתכם ברטיבות מקומית, ועלולים להיות מאופיינים בחדירת מים שבגללה יהיה צורך לעזוב את המבנה עד להשלמת התיקונים. רטיבות ארוכת זמן עלולה לגרום לפטריות ולעובש, וכן, לאוויר רטוב בחלל החדר. ההשלכות לכך עלולות להיות חמורות ולגרום לזיהום בדרכי הנשימה של הדיירים.

תכנון עבודות איטום

איטום מקצועי ויעיל ימנע לחלוטין חדירות ונזילות מים ויותיר את הבית יבש גם בימים הגשומים ביותר. על מנת להגיע לדרגת איטום גבוהה יש לתכנן היטב את כל נושאי האיטום ומומחה לאיטום יכול לעשות זאת היטב.

יועץ איטום מכיר את כל סוגי המבנים, את גגות הבטון ואת המרוצפים, את המרפסות המרוצפות, את המרתפים והחדרים התת קרקעיים, את כל סוגי החיפויים ובעצם את כל שיטות וחומרי האיטום הקיימים.

עולם חומרי האיטום הינו עשיר ורחב ולכל סוג של חומר יש יתרונות אחרים על פני חברו. יש משפחות חומרי איטום ולא ניתן לערבב ביניהם, ולעומת זאת יש חומרי איטום שניתן להניח על חומרים קיימים קודמים. יש איטום שנעשה לגג בתולי ויש צורך להכיר את חומרי היסוד הנדרשים לאיטום כזה. הידע והניסיון שלו מאפשר לו לתכנן היטב את אופי האיטום.

בחירת שיטות איטום

יש איטום שמתבצע בעת הבנייה ואחר שמתבצע במבנה קיים שגרים בו. יש שיטות איטום שונות, במריחה, בהתזה, בזיפות, בהנחת יריעות מסוגים שונים וכל אחד מתאים למבנה אחר ולסוג קיר שונה, לגגות שטוחים, למשופעים, לגגות בטקל, לגגות רעפים, לקירות חיצוניים, לחדרים רטובים  דוגמת אמבטיה וג’קוזי ועוד. הצורך הוא למצוא את האיטום המוצלח ביותר מבחינת כל הפרמטרים הבאים בחשבון כמו: עמידות לאורך זמן, יעילות, התאמה, מחיר, משך ומועד העבודה ועוד.

יש איטום שנועד לעזרה ראשונה בעת חדירת מים ויש איטום יסודי שמחייב פירוק רצפות ותשתיות קיימות והתקנת אחרות. איטום הולך יד ביד עם בידוד, עם חיפוי אבן, טיח, צבע ועוד. ויש צורך לשלב אותו בצורה מושלמת ויפה עם כל האלמנטים הללו. המטרה היא, בסופו של דבר, ליצור איטום יעיל והרמטי אבל מבלי לפגוע במראה היפה של הבית.

תמונה רחבה

יועץ איטום מקצועי רואה את כל התמונה ויכול לתת פתרונות כלליים או נקודתיים. יש חשיבות למיקום הבית, האם הוא בית בודד שנבנה ישירות על הקרקע או בית על עמודים, האם מדובר במגדלי מגורים או במגדלי משרדים שחלקם מחופה זכוכית? יש חשיבות לגובה האזור, לכמות ולסוג המשקעים באזור- האם מדובר רק בגשם וברד או גם בשלג? למשטר הרוחות סביב ועוד.

במקרים רבים, יש צורך לשכנע בעלי נכסים ובתים על הנחיצות בסוג כזה או אחר של איטום, ויועץ איטום סמכותי מסוגל להדגיש בפני הלקוח את היתרונות שבפתרון שהוא מציע. יחד עם זאת, הוא יכול להציע חלופות ללקוח שמעדיף סוג איטום זול יותר או אחר שעונה יותר על טעמו וצרכיו. יועץ איטום הוא בעל מקצוע שתמיד טוב להקשיב לעצותיו המקצועיות ואף ליישם אותן בצורה יסודית ומוצלחת.

רוצה הצעה לאיטום?