You are currently viewing הכן ביתך לחורף בעזרת איטום יסודי

הכן ביתך לחורף בעזרת איטום יסודי

החורף הישראלי יכול להיות שחון ודל משקעים, אבל יכול להיות מאופיין גם בימים רצופים של גשמים. ימים רטובים אלו גורמים לקירות הבית להירטב, על הגג מצטברות שלוליות ואין שמש שמייבשת את הבית.

בתי מגורים שאין בהם איטום יסודי עלולים להיות חדירים למי גשמים. נזילות יכולות להיות קלות אבל גם משמעותיות, ובכל מקרה, אין זה נעים לשהות בבית שיש בו קירות רטובים או תקרות מוצפות מים. נזקי מים הינם קשים ועלולים להיגרם לדיירים לבעיות בריאות. עובש ואוויר רטוב אינו בריא למערכות הנשימה העדינות ועלולות להתפרץ מחלות לא נעימות. עלות תיקון קירות רטובים גבוהה והתיקון עצמו יכול לארוך זמן רב.

מעטפת איטום יסודית

איטום יסודי חוסך כל אלו. מים עלולים לחדור מגגות, ממרפסות חיצוניות, מפתחים שונים של דלתות, חלונות ועוד, מקירות חיצוניים ומתחתית המבנה. יש צורך לתת מעטפת איטום לכל הבית תוך כדי התחשבות במקומות הבעייתיים ביותר בו.

קיימים פתרונות איטום שונים והם ניתנים לכל אזור בהתאמה. יש גגות קשיחים, או קלים, משופעים או שטוחים. יש קירות חיצוניים עם חיפויים שונים ואחרים צבועים. יש חלונות אלומיניום ואחרים מעץ, יש חדרים רטובים כמו אמבטיה, ואחרים תת קרקעיים שמוקפים אדמה, וכן הלאה. חומרי האיטום השונים מבוססים על חומרים ביטומנים, פוליאוריטניים ואקריליים ומגיעים בצורת יריעות, בנוזל או במשחה.

פתרונות איטום

על גגות נהוג להניח יריעות ביטומניות, למרוח זפת תקנית חמה, למרוח חומרים משחתיים או להתיז נוזליים. קירות נהוג לאטום באמצעות חומרים משחתיים, או נוזליים כאשר סדקים אוטמים באמצעות חומרי איטום צמיגיים ואחרים. בחדרים רטובים ובמרתפים משתמשים בחומרים מורכבים יותר בגלל הצורך באיטום יסודי ביותר, וכן הלאה.

יש סוגי מבנים קשיחים, קלים, יש גגות רעפים, גגות מאיסכורית ועוד. כל שיטת איטום תתואם בשלמות לצורך ולסוג המבנה. בבחירת סוג האיטום נלקחים בחשבון גם שיקולים של שטח הגגות, כמות האביזרים והמתקנים עליו, עלויות החומרים, היכולת הכלכלית של בעל המבנה ועוד. מומחים לאיטום יכולים לספק תכנית איטום שמתאימה לכל לקוח ומצב.

מתי מבצעים איטום

איטום יסודי נהוג לבצע בעת הבנייה או השיפוצים הכלליים והוא נעשה במסגרת עבודות הגמר. איטום כזה הינו יעיל מאוד מאחר והוא נעשה ישירות על בטון חשוף, ולכן, צמידותו אליו גבוהה. לרוב, משתמשים בחומרים מקשרים שמניחים על הבטון קודם לחומרי האיטום.

עבודות איטום בבתים קיימים צריכות להתבצע לפני החורף כל אימת שיש חשש לדליפת מים או לכשל באיטום הקיים.

בעונה היבשה ניתן להשקיע ולבצע איטום יסודי שיחזיק מעמד שנים רבות. יש להפקיד את ביצוע העבודות בידי מומחים לאיטום בעלי ידע וניסיון רב. מומחים אלו מבצעים בדיקות הצפה לאחר סיום עבודות האיטום. נכון שהמבחן האמיתי הוא בחורף הסוער אבל איטום תקני שנעשה כראוי ועל פי הכללים ימנע לחלוטין חדירת מים.

מעוניינים לקבל עוד פרטים? רוצים הצעה לאיטום? השאירו פרטים ונחזור אליכם.