You are currently viewing איטום חלונות נגד מים

איטום חלונות נגד מים

חלק יסודי ובלתי נפרד בכל עבודת גמר של מבנה הן עבודות האיטום. מדובר על איטום כולל לכל המקומות שמהם עלולים לחדור מים או רטיבות.
בניית שלד נעשית באמצעות חומרי בטון וחומרים צמנטים אחרים אשר אינם מסוגלים למנוע חדירת מים. לעיתים, נוצרים סדקים וחורים אשר דרכם מתאפשרת חדירת מים. מים יכולים לחדור מכל מקום אבל בעיקר הדבר קורה מגגות, מקירות ומפתחים שונים כולל חלונות. איטום פתחי חלונות וסביב משקופים הוא צורך חיוני, ולכן, מוקדשת לנושא תשומת לב רבה.

סיבות לחדירת מים

חדירת מים מפתחי חלונות עלולה לקרות בשל מספר סיבות: מרטיבות שמקורה בסביבת החלון שנוצרת מאיטום שאיננו יסודי, מהתקנה לא נכונה של חלונות ותריסים ומעבודה רשלנית של אנשי האלומיניום, ומרטיבות שמקורה בעיבוי שנוצר עקב עבודות בידוד לקויות.

איטום תקין יכול למנוע את כל חדירות המים והרטיבות ועשוי לתקן גם ליקויים שנובעים מעבודות אלומיניום ובידוד שלא על פי התקנים הנכונים. איטום בין משקופים לקירות מבצעים באמצעות חומרים פוליאוריטנים ואותם מורחים על חומרי יסוד שנדבקים ונספגים היטב לקירות ומחזיקים מעמד שנים רבות. חומרי איטום אקריליים או סיליקונים לא תמיד יעילים בגלל שהם אינם נדבקים היטב לטיח ולצבע המקיף את החלון. במידה וקיימים על הקיר טיח וצבע יש לקלפם תחילה ורק לאחר מכן למרוח את חומר האיטום.

איטום קירות

לאחר בדיקה יסודית וגילוי מקור הנזילה בקיר מתחילים בעבודת האיטום. את חומר האיטום יש למרוח עד כ 50 ס”מ מפתח החלון. את סוג האיטום קובעים על פי החיפוי שיש על הקיר.
במידה והקיר מחופה בשפריץ או בטיח אז יש צורך להספיג את השטח באמצעות חומר איטום שקוף מסוג סילוקסן. במידה והחיפוי עשוי מאריחים יש למלא את הפוגות ביניהם ברובה אקרילית ועל כל השטח להתיז סילוקסן שקוף. יש צורך לבדוק באם קיימים סדקים סביב החלונות, סדקים רחבים יש למלא עם חומר איטום צמנטי מתאים. סדקים נימיים או סדקי שערה ניתן למלא עם מרק גמיש המיועד לקירות חיצוניים. סדקים זעירים ניתן למלא עם סילוקסן.

איטום סביב אדני חלונות

החיבור התחתון בין אדן החלון לקיר נעשה באמצעות טיט או תערובת של חומר מלט, חול ודבק אקרילי. החיבור הנ”ל עלול להיות בעייתי כאשר הוא אינו אטום, וכן, בגלל שעלולים להיות בו סדקים. איטום במקום רגיש זה עושים באמצעות חומר איטום פוליאוריטני גמיש.
בנוסף, יש לאטום את כל נקודות החיבור האחרות שבין האדן לחלון ועושים זאת באמצעות חומר מסוג סיקפלס או עם רובה אקרילית. יש אדנים אשר עשויים ממספר לוחות ויש צורך לחבר ביניהם באמצעות רובה אקרילית. אדנים מסוג אחר שעשויים מחומרים צמנטיים כמו מוזאיקה, בטון או אבן עלולים להעביר רטיבות לתוך הבית, ועליהם יש למרוח סילוקסן או סילר.

איטום משלים

להשלמה יש להניח חומרי אטימה סביב ברגים, נקודות חיבור בין משקופים, סביב פתחי קדיחה וכדומה. יש לדאוג לניקוז מים תקין ממסילות האלומיניום המותקנות. נהוג ליצור במסילות פתחי ניקוז זעירים עגולים או מרובעים, ובמידה והם אינם קיימים או שהינם סתומים עלולים לחדור מים אל תוך המבנה. יש מקרים בהם יש חדירת מים בין החלונות למשקופים בגלל פגם בחלון. הפתרון הוא בהחלפת הגומיות  או בפירוק החלונות והמשקופים  לצורך תיקון מקיף ויסודי שלהם. מומלץ לבצע עבודות אלו עם מומחה לאיטום אשר מכיר מקרוב את כל בעיות האיטום הספציפיות הללו ואחרות נוספות הקיימות בכל מבנה. פתרון איטום מקיף ימנע חדירות מים ורטיבות על כל נזקיהן הישירים והעקיפים ויותיר את הבית יבש בכל עת.

מעוניינים לקבל עוד פרטים? רוצים הצעה לאיטום? השאירו פרטים ונחזור אליכם.