You are currently viewing תיקון גגות רעפים

תיקון גגות רעפים

בתים עם גגות רעפים הינם מראה נפוץ במקומות רבים בישראל. ניתן לראות רבים מהם בישובים כפריים ששוכנים באזורים ירוקים, על מדרונות הרריים, אבל גם בשכונות עירוניות רבות. גג רעפים הינו יפה ומשתלב היטב בסביבה.

יש מספר סוגי רעפים וניתן לקבל אותם בצבעי אדום, ירוק ובצבעים נוספים אחרים. גג רעפים הינו משופע ויכול לנקז בקלות משקעים שונים. שלג שמונח על גג רעפים אינו מכביד יתר על המידה מבחינת משקל ולאחר שהוא נמס המים מתנקזים אל תחתית הבית החיצונית. יש צורך להתקין גגות רעפים בצורה מושלמת ועל פי התקנים המקובלים הם יחזיקו מעמד לאורך זמן. התקנת מערכת מרזבים על וסביב גגות רעפים חיונית מאוד והיא קו הגנה ראשון כנגד נזילות.

פגיעה בגג רעפים

מבחינים במספר בעיות על גגות רעפים והן הולכות מן הקל אל הכבד. גגות רעפים עלולים להיפגע בגלל בלאי, חבלות, תאונות, נזקי מים ונזקים אחרים. אל מתחת גג רעפים שאינו אטום דיו יכולים לחדור מים שעלולים לגרום לריקבון תשתית העץ עליו מונחים הרעפים. חדירת מים יכולה להיגרם בגלל רעפים שבורים, בגלל איטום שאיננו תקין, בנקודות החיבור בין קירות הבית לעץ ובנקודות חיבור בין הרעפים לבין עצמם. כדאי לציין, כי עדיף לבצע את עבודות התיקון בעונה היבשה ולפני הגעת הגשמים. במקרים רבים, לא ניתן לבצע עבודות תיקון יסודיות בעונה הרטובה ולכל היותר ניתן לבצע תיקונים הכרחיים שנועדו למתן פתרונות למצבי חירום ותו לא. אולם, בהחלט יש מצבים בהם בעל המקצוע יבצע, באין ברירה, עבודות יסודיות יותר בהפוגות שבין ימי הגשם.

תיקונים שונים

מבחינים במספר סוגי תיקוני גגות רעפים. התיקון הקל ביותר מסתכם באיתור רעפים שבורים והחלפתם על ידי אחרים מתאימים. צריך לזכור, כי דרך רעף סדוק או שבור יכולים לחדור מים ואם אין איטום טוב על הגג הם ימצאו דרך לחדור לתוך המבנה. תיקון יסודי יותר הינו תיקון בו כל תשתית קורות העץ עליהם מונחים הרעפים, או חלקם, קורסים, ואז יש צורך לבנותם מחדש. לעיתים יש צורך לבנות את התשתית החדשה עם שיפועים חדים יותר מאחר ואלו הקיימים אינם די משופעים. במקרה כזה מגביהים את כל הקונסטרוקציה עם קורות עץ חדשות.  תיקון מושלם כולל גם איטום גג מחודש לפני בניית הקונסטרוקציה שעליה מונחים הרעפים. וכן עבודות איטום נוספות בנקודות החיבור השונות.

שיטות איטום

איטום גג רעפים יכול להתבצע בשיטות של מריחה, או הנחת יריעות מיוחדות שנועדו לאיטום. לשיפועים שמתחת לרעפים. נתן להשתמש בחומרים אקריליים, ביטומנים או פוליאוריטנים מתאימים.  נהוג לשלב חומרי  בידוד בין הרעפים לאיטום או להניחם מתחת לאיטום. בידוד גגות רעפים חיוני לעונות החורף ובמיוחד לקיץ. בידוד ואיטום יעילים ימנעו חדירת מים וחדירת חום וקור לתוך המבנה, ובנוסף, בריחת חום או קור ממנו החוצה. במידה ומערכת הניקוז התקלקלה יש לטפל היטב במרזבים והטיפול כולל, ניקוים, החלפת חלקים בהם או החלפת כולם. במידה ויש קוקיות או גמלונים יש לצבוע אותם מחדש בצבע העמיד לרטיבות ניתן למצוא מבחר צבעים המתאימים לטעמו של בעל המבנה.

חברה מקצועית

מומלץ לחפש ולמצוא חברה שמתמחה בתיקון גגות רעפים ואשר מומחיה יודעים גם לבצע את עבודות האיטום המתאימות והנלוות. גגות רעפים נחשבים לגגות מיוחדים אשר מספקים שפע של יתרונות. קריסת גג רעפים או כל תקלה אחרת בו עלולה להפוך את היתרונות הללו לחסרונות ומומלץ לטפל במהירות.  כל העבודות הללו חיוניות לצורך מניעת חדירת מים על נזקיה הישירים והעקיפים.

מעוניינים לקבל עוד פרטים? רוצים הצעה לאיטום? השאירו פרטים ונחזור אליכם.