You are currently viewing בניית גג רעפים

בניית גג רעפים

בישראל קיימים ישובים עירוניים, כפריים ואחרים. מראה של ישוב כפרי הררי שבתיו הלבנים טובלים במרחב ירוק וגגותיו עשויים מרעפים אדומות הוא אחד היפים שניתן למצוא. אנשים רבים חולמים על בית בודד או דו משפחתי עם גג רעפים ועם חצר וגינה צמודים. במקרים רבים, גם המחסנים, והמבנים הפנימיים שבחצרות יהיו עם גגות רעפים. גגות רעפים הם גגות שמותאמים לאזורים שיש בו משקעים רבים ובמיוחד שלג. הם מבודדים את המבנה וניתן ליצור תחתם חללים שיכולים לשמש למגורים, לבילוי, למשרד, לסדנת עבודה, לאחסון ועוד. יש צורך לבנות את גגות הרעפים בצורה טובה כדי שיהיו בטוחים לשימוש. יש חשיבות גם לנושא האיטום והבידוד של גגות הרעפים.

מבנה גג רעפים

גג רעפים כולל שלד שעשוי קורות עץ, מתכת או אפילו בטון ועליו מניחים רעפי חרס, צפחה, קרמיקה, בטון ועוד. גגות רעפים נבנים במספר עיצובים. יש כאלו בצורת משולש עם קודקוד במרכז הבית. יש אחרים שיש בהם שיפועים מדורגים או דו צדדיים. כאשר מתכננים בניית גג רעפים יש צורך לקחת בחשבון מספר שיקולים. האם רוצים לנצל את החלל לאחסון? האם מתכננים הרחבת המשפחה? האם רוצים שהחלל יותאם למגורים ואז יש צורך לפתוח חלונות? ועוד. ניתן לבחור סוגים שונים של רעפים מתוך מבחר קיים, העשויים מחומרים שונים והמגיעים בצבעים שונים. הרעפים הנפוצים הם הרעפים הפורטוגזיים שצורתם מעגלית או גלית, ורעפים מרסייזיים שמקורם במרסיי אשר בצרפת והם בעלי מבנה שטוח.

גגות רעפים שונים

יש גגות רעפים בעלי ארבע מישורים שמתכנסים לקודקוד אחד והם לרוב, בנויים על שלד בית מרובע או מלבני. ניתן להאריך גגות אלו על ידי מתיחת קורות אל מחוץ למבנה וליצור גג רעפים העוטף את המבנה מכל צדדיו. יש גגות רעפים שצומחים מתוך גג המבנה והם לרוב גגות משולשים. על גגות הבית נבנים קירות הנקראים גמלונים וביניהם מניחים את הקורות שנועדו לבניית השלד של גג הרעפים. הרעפים עשויים מחומרים העמידים היטב לפגעי מזג האוויר. גודלם מאפשר להם לעמוד בכל אלה מבלי להתעוות ולפגוע במראה הגג.  יש צורך לבנות גגות רעפים באמצעות בעלי מקצוע מומחים. יש צורך לחשב היטב את גובה הגג על מנת ליצור שיפועים נכונים לניקוז המים. יש חשיבות רבה לבנייה נכונה של השלד על מנת שהרעפים יונו זה על זה בצורה נכונה.

איטום ובידוד

איטום ובידוד גגות רעפים הינו בעל חשיבות עליונה מאחר שיש צורך למנוע חדירת מים אל מתחת לרעפים כדי למנוע ריקבון של העץ. מעבר לכך, יש צורך למנוע חדירת מים לתוך המבנה. גגות רעפים נכללים בקטגוריה של גגות משופעים ועבודות האיטום בהן נעשות באמצעות מריחה והתזה של חומרים על בסיס ביטומני, אקרילי ואחר. לצורך בידוד הגג יש להניח יריעות שעשויות מסיבי פוליאסטר ומרדידי אלומיניום שמשולבים זה בזה. חומר אחד נועד לבודד והאחר דוחה את קרינת השמש. בניית גגות רעפים כולל איטומם ובידודם נעשית, לרוב, בעת בניית הבית או השיפוצים הכללים ומהווים חלק מעבודות הגימור בו.

ניקוז

יש חשיבות לבניית מערכת הניקוז סביב ומתחת לגג הרעפים, ולכן, יש צורך לבנות מערכת תעלות ניקוז בקצוות הגג, וכן, מערכת מרזבים המותאמת לבית. יש מרזבי פח, אלומיניום, נחושת ואחרים הם מותקנים חיצונית או בתוך ארגזי רוח  מתאימים. מומלץ לבחור גגנים מנוסים אשר הינם בעלי ידע רב בבניית גגות רעפים מכל הסוגים. גגנים מומחים יודעים לבנות גגות נאים שיהוו חלק יפה ובלתי נפרד מהמבנה עצמו וישתלבו בסביבה הקרובה.

מעוניינים לקבל עוד פרטים? רוצים הצעת מחיר לבניית גג רעפים? השאירו פרטים ונחזור אליכם.