You are currently viewing מרזבים לגגות- לניקוז מושלם

מרזבים לגגות- לניקוז מושלם

ניקוז מים מעל גג נדרש בכל בית ומטרתו היא מניעת הצטברות של מים על הגג. הדרך המקובלת לניקוז מים הינה באמצעות מרזבים שהינן, למעשה, סוג של תעלות ניקוז המוליכות את מי הגשמים מהגגות אל הקרקע. כך, מצליחים לשמור על הגגות מפני נזילות לתוך המבנה, וכן, על הקירות מפני נזקי רטיבות, ירוקת ועוד. שפת גג שטוח שאין לו קיר ואין בו ניקוז יכולה להתפורר לאורך זמן והדבר יצריך שיפוץ מיותר. ניתן למצוא סוגים שונים של מרזבים שעשויים ממבחר חומרים. יש מרזבי פח, אבץ, נחושת, פלסטיק, בטון ואלומיניום והעיקרון המשותף להם הוא שכולם חומרים חזקים שמסוגלים לעמוד בתנאי מזג אוויר קשים ובנוסף, עמידים בפני ההרכב הכימי של המים. מרזבים נחוצים לכל סוגי הגגות כולל משופעים וגגות רעפים.

מרזבים חיצוניים

ניתן למצוא מרזבים חיצוניים והנפוצים ביניהם הינם העגולים והמרובעים. את המרזבים הללו מתקינים חיצונית למבנה וכל מערכת כזאת מורכבת מחלקים שונים. במרבית המקרים, המרזבים מגיעים בחלקים אותם מחברים זה לזה  בעת ההתקנה. ניתן להתאים מרזבים אלו לקירות הבית ולתכנן אותם על פי מבנה הגג והקירות. ניתן למצוא מרזבי אלומיניום שמגיעים ביציקה אחת. במרזבים אלו אין חיבורי ביניים שגורמים לנזילות ולהיווצרות שברים. ניתן להשיג מרזבים בשלל צבעים בהתאם לצבעי הקירות של הבית. ועובדה זאת מאפשרת התמזגות המרזב ומונעת התבלטותו. מרזבים חיצוניים יש להתקין על ידי מומחים על מנת שיהיו יציבים ויבצעו עבודתם כהלכה. יש צורך לתחזק את המרזבים, לנקותם לפני עונת הגשמים ולהוציא מהם עלים, פגרי יונים ועוד לכלוך שעלול להצטבר ולסתום אותם. מרזבים חיצוניים נתונים לבלאי, לחבלות ושברים ועלולים לעוף ברוח חזקה כאשר הברגים שלהם מתרופפים או נשברים.

מרזבים פנימיים

מרזבים פנימיים מותקנים באופן סמוי שאינו גלוי לעין. לרוב, הם מותקנים בתוך ארגזי הרוח העשויים עץ או אלומיניום והמוסתרים מאחורי המעטפת של המבנה. המרזב הפנימי מזרים את המים ישירות לביוב ומוגן מפני חבלות חיצוניות ובלאי. המרזבים הללו אינם נסתמים מעלים, מקיני יונים ומלכלוך חיצוני. החיסרון שלהם הוא בכך שיש קושי רב בתיקונם, ולא אחת התיקון אינו אפשרי בגלל מיקומם המורכב, תיקון כזה מחייב במקרים רבים פירוק של ארגזי הרוח, שבירת קירות, חשיפת המרזב, תיקונו או החלפתו, וכל הפרוצדורה הופכת למורכבת, יקרה ולא כדאית. הפתרון המוצע בנסיבות אלו הינו התקנת מרזב חיצוני חדש.

התקנה

התקנת מרזבים מחייבת תכנון מוקדם וביצוע מושלם על מנת לקבל מרזב שישתלב בצורה טבעית ונכונה וישמש לניקוז טוב. יש לבצע מדידות מוקדמות שתפקידם לבחור את המקום הטוב ביותר להורדת צינור הניקוז המתאים לגג ולשיפועיו. יש להתאים את המערכת לגודל תעלת הניקוז ולבחור אביזרי חיבור מתאימים. בבניינים גבוהי קומה מתבצעים התקנת מרזבים, בין היתר, באמצעות סנפלינג. נהוג להתקין מרזבים בעת עבודות הגמר של הבנייה אבל ניתן לתקן מרזבים קיימים שהתקלקלו או להרכיב חדשים במקום מרזבים שהתפוררו או נשברו. כל תיקון חלקי יכלול החלפת חלקים שבורים, פתיחת סתימות, ניקוי חלודה והורדתה ועוד. מומלץ לסלק מפגעים שגרמו למרזב להתקלקל כמו ענפי עץ או קיני יונים קיימים.

מומלץ לחפש ולמצוא חברה אשר מתמחה בהרכבת מרזבים מכל הסוגים. חברה שבעליה ועובדיה הם בעלי ידע בתחום וידע נוסף בנושאי איטום ובידוד יכולה לתת טיפול מקיף המשלב גם הרכבת מרזבים וגם איטום ובידוד נדרשים. שלושת האלמנטים הללו הולכים ביחד ובמרבית הבתים חייבים לעשות את כולם. פתרון מקיף כזה ימנע חדירת מים לכל מבנה גם בימי החורף הגשומים ביותר.

כל הזכויות שמורות לחברת האוטמים בישראל, אין לעשות שימוש בתוכן ללא אישור בכתב.
מעוניינים לקבל עוד פרטים? רוצים הצעה להתקנת מרזב? השאירו פרטים ונחזור אליכם.