יציקת בטקל – את עבודות היציקה עם הבטקל מבצעים די קלות. מדובר על חומר שמרקמו דליל למדי, ואיתו ניתן להשתמש לטובת מילוי וציפוי הגג. כמו כן, החומר הזה ידוע ביתרונותיו הרבים שכדאי שתדעו אותם: ראשית, עם החומר ניתן להשתמש גם על גגות שכבר עשו עליהם עבודות אחרות לרבות עבודה של זיפות, או גגות חדשים לגמרי. כמו כן, החומר בעל תכונה ייחודית של בידוד תרמי. בנוסף, העבודה עם החומר אינה סבוכה ומתאפשרת בקלות יתרה. החומר מורכב מתערובות שונות של מלט, חול ועוד חומר מקציף שהתכלית שלו היא לעכב התקשות. מאחר והתוצר הסופי מגיע כחומר דליל וקל יחסית, ניתן לשלב אותו על הגגות בעבודה פשוטה.

בטקל הינו תערובת צמנטית מוקצפת בעלת משקל סגולי נמוך. המונח בטקל הינו קיצור של בטון קל ומתאים מאוד ליציקה על גגות של בתים ישנים וחדשים, מרפסות, תקרות חניונים ועוד. הוא בעל כושר בידוד ובעל יכולת זרימה המאפשר יצירת שיפועים בגגות לצורך ניקוז. הבטקל מוזרם באמצעות משאבות מיוחדות והינו קל לעיבוד.
שיפעים בגגות באמצעות בטקל מתבצעים בעיקר בעת בניית הבית אבל גם בעת עבודות שיפוצים, בעת עבודות איטום ובידוד גגות ולמעשה כל אימת שיש צורך לפתור בעיות ניקוז. מקובל להניח לוחות בידוד מסוגים שונים ועליהם לצקת את הבטקל. כך משיגים בידוד אופטימאלי וניקוז יעיל כהכנה לאיטום. את האיטום ניתן לבצע עם יריעות ביטומניות, או חומרי איטום משחתיים ואחרים.

ביצוע עבודות בטקל מחייבים התמחות. יש צורך לתכנן היטב את השיפועים על מנת שהמים ינוקזו היטב למרזבים הממוקמים בצידי הגגות. את השיפועים ניתן לתכנן בעזרת חוטים שנמתחים בעוד מועד. כך מוודאים שהשיפוע ילך מהמקום הגבוה בגג אל המרזבים.

הבטקל מורכב מצמנט, חול ומים ויש חשיבות רבה להכנתו על פי התקן המתאים ליצירת שיפועים או ליצירת שכבת בידוד. בעת התקנת הבטקל נוצרים מים כלואים המתנדפים לאחר זמן דרך נקבוביות הקיימות בו. יש להמתין לפחות כשבועיים בטרם מממשיכים בעבודות הבידוד והאיטום של הגג. מומלץ להפקיד עבודות של יציקות בטקל בידי מומחים בעלי ניסיון וידע בתחום.

 

רוצה הצעה לאיטום?