You are currently viewing איטום בתים משותפים  – הדגשים ושיטות

איטום בתים משותפים – הדגשים ושיטות

בבתים משותפים גרים דיירים בעלי דירות שונות והם חולקים ביניהם אזורים משותפים החייבים בטיפול משותף ומרכזי. האיטום הינו אחד התחומים שיש לתת עליו את הדעת בצורה רצינית.

איטום לגגות, לקירות חיצוניים, למקלטים, למרתפים, לפתחי דלתות וחלונות משותפים ועוד חייב להיעשות יחד ורצוי שעל ידי מומחה איטום אחד. מבין כל אלו, איטום הגגות הוא הקריטי והנפוץ ביותר. טיפול בגג המשותף נעשה על ידי וועד הבית הנבחר.

מבחינים במספר סוגי איטום גגות: זיפות, איטום באמצעות יריעות ביטומניות ובאמצעות חומרי  איטום נוזליים ומשחתיים. בחירת סוג האיטום נעשית על פי הצורך והמצב, רצון הדיירים, טעמם ויכולותיהם הכספיות.

זיפות

זיפות גגות הוא הפופולארי ביותר בקרב בתים משותפים בעיקר בשל מחירו הזול יחסית והתוצאות הטובות שהוא מספק. זיפות ניתן לעשות על גג בתולי או על גג שנעשה בו קודם לכן זיפות. זפת יעילה מאוד מאחר והיא מצליחה לחדור לסדקים קיימים בבטון, יכולה לעטוף רגלי מתקני דוד שמש ומתקנים אחרים שפרוסים על הגג. קיימות 3 שיטות עיקריות לאיטום גגות באמצעות זפת חם. זיפות בשכבה אחת. זיפות בשתי שכבות עם אריג פיברגלס ביניהם או שתי שכבות כנ”ל עם רשת אינטרגלס חוצצת. יש לבצע הלבנת הזפת לאחר התייבשותה והתקררותה.

תהליך הזיפות

יש צורך לעשות שימוש בזפת תקנית 75/25, למרוח אותה על כל הגג ולהלבינה באמצעות סיד או צבע לבן. זפת תקנית מחזיקה מעמד מספר שנים ואילו הלבנה יש לחדש מדי שנה לפני הקיץ. תהליך הזיפות מתחיל בניקוי וטאטוא יסודי של כל הגג. לאחר מכן, מורחים שכבת יסוד על בסיס חומר ביטומני. לאחר התייבשותה יש לאטום סדקים, קרעים ופתחים כאשר את הסדקים יש לאטום עם שתי שכבות זפת חמה ובד יוטה ביניהם. יש להקדיש תשומת לב לרולקות שהן נקודות המפגש בין הקירות לרצפה, מאחר ואלו הן מקומות שמועדים לחדירת מים. במקומות אלו מורחים שתי שכבות זפת עם בד יוטה ביניהם.

יריעות ביטומניות

איטום באמצעות יריעות ביטומניות נחשב לאיטום היעיל ביותר. יריעות אלו הינן מסיביות ועמידות בפני טמפרטורות קיצוניות של חום וקור, וכן, בפני פגיעות מכאניות. פורסים ומדביקים אותן על הגג. הן מגיעות בצורת רצועות שאותן מחברים זו לזו באמצעות הדבקה או חימום. הן מתאימות מאוד לגגות חשופים וללא מתקנים בגלל שיש קושי להניחם סביב רגלי מתקנים. יש למרוח קודם  חומר יסוד על בסיס ביטומני שמסייע להדבקה. ניתן להניחם על גג בטון בתולי או על גג שנעשה לו קודם לכן איטום על בסיס ביטומני. במקרה ונעשה בעבר איטום באמצעות חומרים ממשפחה אחרת הרי שיש לבצע ניקוי והכנה יסודית שכוללת גירוד. ההשקעה הכספית ביריעות רבה יותר אבל הן מספקות איטום יעיל מאוד ומחזיקות מעמד שנים רבות.

עבודות איטום מגוונות

איטום גגות אחר נעשה באמצעות חומרי איטום משחתיים ונוזליים על בסיס ביטומני, פוליאוריטני ואקרילי. הם מתאימים לגגות שטוחים, מרוצפים, משופעים, קלים ואחרים. האיטום נעשה באמצעות התזה או מריחה. לכל אחד מהחומרים יש תכונות מגוונות: משקל, אלסטיות וצמיגות, עמידות, מרקם וצבע ועוד. חלקם שקופים ומתאימים להתזה על אריחים צבעוניים. חומרי איטום אלו מתאימים מאוד גם לאיטום קירות, פתחי חלונות ודלתות ועוד. חומרי איטום מסיביים אחרים יכולים להתאים למקומות בעייתיים שנמצאים מתחת לאדמה או ממש עליה כמו מרתפים מקלטים משותפים ועוד. מומחי איטום יודעים להתאים את סוג חומר האיטום לבעיה  הקיימת ואף יבצעו את האיטום בצורה מקצועית. מומלץ לפנות אליהם לצורך איטום בבניין המשותף.

מעוניינים בהצעת מחיר? השאירו פרטים ונחזור אליכם.